کد خبر: 310414
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
بازدید 300
پیام نویسنده همدانی، محمدرضا یوسفی به کودکان روستای آق‌داش

پس از افتتاح کتابخانه‌ای با نام محمدرضا یوسفی برای دانش‌آموزان دبستان شهید تیموری روستای آق‌داش همدان این نویسنده پیامی برای دانش‌آموزان این مدرسه ارسال کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در آخرین روز از هفته کتاب و کتاب‌خوانی و با هدف بهره‌مندی کودکان و نوجوانان روستاها و مناطق محروم از کتاب، کانون پرورش فکری کتابخانه‌ای را با نام محمدرضا یوسفی نویسنده همدانی به دانش‌آموزان مدرسه شهید تیموری روستای آق‌داش هدیه کرد.
گفتنی است پس از این اقدام فرهنگی کانون، محمدرضا یوسفی پیامی برای همکاران کانون و دانش‌آموزان این مدرسه ارسال کرد.
یوسفی گفت: بسیار خوشحالم که همکاران خوب و مهربان من در کانون همدان شرایطی به وجود آوردند تا کتابخانه‌ای برای کودکان این روستا ارسال گردد. این اقدام خوب و قابل تقدیر است.
این نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودکان و نوجوانان افزود: من در سال ۱۳۳۲ در همدان به دنیا آمدم و تمام ۳۰۰ کتابی که از من به چاپ رسیده را مدیون تمام قصه‌گویان، پرده‌خوان‌ها، قوم و خویش‌ها، نقال‌ها و مادرم هستم که در کودکی در همدان پای صحبت آن‌ها نشسته و به قصه‌های آن‌ها گوش می‌دادم.
وی افزود: اگر می‌خواهید با ادبیات داستانی آشنا شوید پای صحبت پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بنشینید.
یوسفی از خاطرات کودکی در زمستان‌های همدان و پای کرسی یاد کرده و گفت: مادرم برای ما قصه می‌گفت و برادرم که باسواد بود «سمک عیار» و دیگر کتاب‌ها را برایمان می‌خواند.
او افزود: کتاب را هرگز فراموش نکنید و شب و روز کتاب بخوانید. مطمئن باشید تمامی مشکلات بشر با کتاب‌خوانی و مطالعه حل خواهد شد.
وی در پایان برای همه مردم آرزوی شادی و سلامت کرد و از کودکان روستای آق‌داش خواست مراقب کتابخانه‌شان باشند و از آن به خوبی مراقبت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =