با شگرد آشنازدایی در شعر با زاویه دید متفاوت به پدیده ها نگاه کنیم

اکرم الف خوانی نویسنده و شاعر کودک و نوجوان و میهمان بیست و سومین نشست انجمن شاعران نوجوان آفرینش استان یزد اعضا را به کاربرد عنصر آشنایی زدایی در شعر تشویق کرد تا با زاویه دید متفاوت پدیده ها را در شعر بیاورند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، بیست و سومین نشست مجازی انجمن شاعران آفرینش عصر روز شنبه 6 اذر 1400  با حضور  اکرم الف خانی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان و کارشناس ادبی استان قم و کارشناس و مربیان ادبی و اعضا انجمن استان یزد برگزار شد.

الف خانی در بخشی از توصیه های خود به اعضای نوجوان این انجمن انتخاب درست و بجای واژه ها را در ایجاد کشف و خلق شاعرانه مؤثر دانست و تاکید کرد: واژه هایی را در شعر انتخاب کنید که به زبان امروزی نزدیک تر باشد، ارتباط عمودی و افقی شعر حفظ شود و معنای شعر فدای ردیف و قافیه نشود.وی به کاربرد عنصر آشنایی زدایی در شعر تشویق کرد تا با زاویه دید متفاوت پدیده ها را در شعر بیاورند.

وی در خصوص سرودن شعر سپید به نکاتی چون توجه به موسیقی درونی در شعرسپید، پرهیز از زیاده گویی و استفاده از ایجاز و ارتباط معنایی مناسب اشاره کرد.

 گفتنی است، نشست بیست و سوم انجمن شاعران نوجوان آفرینش  استان یزد، دو غزل  مجتبی الهیاری و ریحانه زارع بیدکی و دو شعر سپید از محیا حاجی حسینی و زهرا طایفی  مورد نقد و بررسی  قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =