کد خبر: 310647
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
بازدید 136
گرامی‌داشت روز جهانی معلولان در کانون اردبیل

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل در ویژه‌برنامه‌ی گرامی‌داشت روز جهانی معلولان گفت: رویدادها و مناسبت‌های بین‌المللی در ارتباط با افراد ناتوان و دارای معلولیت، به خصوص کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، دستاویزی جهت تمرکز بیشتر به بهبود نگرش‌ها، برنامه‌ها و دسترسی‌ها برای این شهروندان، با محدودیت‌ها و مشکلات مختلف است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده با اشاره به این امر مهم که درصد قابل‌توجهی از شهروندان هر جامعه را افراد دارای نیازهای ویژه تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: انسان همواره در معرض معلولیت قرار دارد، بنابراین باید با انعطاف در برنامه‌ها، زیرساخت‌ها و محتواها؛ فرصت برخورداری همه شهروندان از امکانات با هر میزان توانمندی و حتی محدودیت، فراهم‌آید.

مدیرکل کانون استان اردبیل بابیان اینکه راه‌اندازی مراکز فراگیر و تولید محتواهای مناسب برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، قسمتی از این زیرساخت‌ها در راستای برخورداری از برنامه‌های مدون و هدفمند کانون پرورش فکری است؛ تأکید کرد که در این خصوص همکاری‌های سازنده با اداره آموزش و پرورش استثنایی صورت گرفته و تداوم دارد که ماحصل چنین تعامل موفقیت‌آمیزی، مقام‌آوری دانش‌آموزان در فستیوال‌های ملی و بین‌المللی است.

او افزود، تمامی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه با هر میزان توانایی و حتی محدودیت در اردبیل، می‌توانند با ثبت‌نام در مرکز فراگیر کانون این شهرستان از خدمات ارزنده‌ی آن بهره‌مند شوند.

در این ‌برنامه، پس از سخنرانی رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، کلیپ آثار فرهنگی هنری و توانمندی اعضای مرکز فراگیر کانون اردبیل پخش شد و یک از اعضای موفق دکلمه‌خوانی کرد؛ در ادامه دل‌نوشته اجرا شد، برگزاری مسابقه و حرکات ورزشی توسط دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه و هم‌چنین تجلیل و اهدای جوایز ازجمله بخش‌های مختلف این مراسم بود.

گفتنی‌است، این ویژه‌برنامه روز یک‌شنبه ۱۴ آذرماه سال ۱۴۰۰ با حضور اعضای مرکز فراگیر، دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه، مدیرکل، معاونان، روسای ادارات نواحی ۱ و ۲ آموزش و پروش و مسوولان استانی و هم‌چنین خانواده‌ها در سالن جعفر ابراهیمی«شاهد» اردبیل برپا شد.

لطفا گزارش تصویری این ویژه‌برنامه را اینجا مشاهده نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =