برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه‌ی آب در بین کودکان و نوجوانان

مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان، عصر روز ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در نشستی با مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای و مدیران این سازمان، نسبت به گسترش همکاری‌های مشترک حوزه کودک و نوجوان به‌خصوص ترویج فرهنگ صرفه‌جویی مصرف آب تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، محبوبه رجب نسب در این دیدار که با حضور کارشناسان کانون و مدیران شرکت آب منطقه‌ای همراه بود، رسالت کانون را شناسایی و هدفمندسازی استعدادهای کودکان و نوجوانان دانست و اظهار داشت: با توجه به اهداف مشترک می‌توانیم از ظرفیت‌های غنی و موجود یکدیگر در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شویم.

مدیرکل کانون گلستان با اشاره به اینکه در کشور با موضوع بحران آب مواجه هستیم و برای پیشگیری آن، مهم‌ترین مولفه «فرهنگ‌سازی در حوزه اصلاح الگوی رفتاری و تغییر سبک زندگی» است، اظهار داشت: یکی از راه‌حل‌های حل مشکلات آب، انجام کار ریشه‌ای است که مهمترین آن، فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب، به خصوص از سنین پایین است.

وی ضمن تشکر از اقدام شایسته ی اداره کل آب منطقه‌ای در بهره‌گیری از عروسک محافظ آب با هدف آگاهی‌بخشی به جامعه کودکان و نوجوانان ابراز امیدواری کرد که با همکاری شرکت آب منطقه‌ای‌ و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به برنامه‌‎ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف اقدام کرد.

در ابتدای این جلسه نیز مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با اشاره به کاهش بارش باران، کمبود آب و همچنین افزایش جمعیت در استان، فرهنگ‌سازی در مصرف آب را مهمترین اقدام حال حاضر برای کاهش مصرف در بین خانواده‌ها عنوان کرد.

سیدمحمد حسینی، در توضیح برنامه‌ریزی، طراحی و ساخت عروسک محافظ آب، گفت: از دو سال پیش با الهام از اسطوره نگهبان چشمه‌ها و آب‌ها، شخصیت‌سازی "بی‌بی ناهید" ( محافظ آب) در استان شکل گرفت و تبدیل به یک پیرزن مهربان قصه‌گو شد که برای کودکان و نوجوانان پذیرش بیشتری داشته باشد و قرار است با ساخته و همگانی شدن این عروسک‌ها، با نگاه حفاظت از منابع آبی انجام شود.

او استفاده از ظرفیت‌های موجود در کانون، به خصوص کامیونت نمایش و کتابخانه‌های سیار را یکی از اهداف برگزاری این جلسه خواند و ابزار امیدواری کرد بتوان با همکاری دو دستگاه به اشاعه فرهنگ مصرف بهینه‌ی آب به خصوص در چاپ کتاب، تولید عروسک بی بی ناهید و نمایش با موضوع آب روستاهای هدف کمک شایانی کرد.

در این جلسه همچنین سیدرهبان مسلمی، کارشناس آفرینش‌های هنری، سیداحسان مسلمی، مسوول روابط عمومی و سمیه رئوفی کارشناس آفرینش‌های ادبی از کانون گلستان و فرنوش نظری، مسئول موزه آب استان، معصومه لولایی، مسوول روابط عمومی و عبدالاحد باشقره، مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب از شرکت آب منطقه‌ای به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =