کد خبر: 310912
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
بازدید 172
از کودکی به تحقیق و پژوهش علاقه‌مند بودم

به بهانه فرارسیدن هفته‌پژوهش، به سراغ یکی از اعضای پژوهشگر نوجوان کانون رفتیم و لحظاتی را با وی به گفتگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

* خودتان را معرفی کنید:
•  به نام خدا فاطمه علویان‌مجد هستم عضو کانون پرورش فکری شهر صالح آباد، متولد ۲۴ آذر ماه سال ۱۳۸۸ و در کلاس ششم درس می‌خوانم.


*از چند سالگی عضو کتابخانه کانون شدید؟ ‏
•  از سال ۱۳۹۵ عضو کانون پرورش فکری صالح آباد شدم و به صورت دائم به عنوان عضو فعال در فعالیت‌های کانون شرکت می‌کنم.


*چگونه با کانون آشنا شدید؟
• آشنایی من با کانون بر می‌گردد به زمانی که پیش دبستانی بودم و پیش دبستانی ما روبری ساختمان کانون پرورش فکری بود و در روزهای خاص مثل هفته کودک، هفته کتاب و...  به همراه مربیان خود به کانون مراجعه می‌کردیم و این‌جا بود که من به فعالیت‌های کانون علاقه‌مند و عضو کانون پرورش فکری شدم.


*به چه کتاب‌هایی علاقه دارید؟ 
• من  تقریبا در تمامی کلاس‌ها و فعالیت‌های کانون شرکت می‌کنم ولی بیشتر به کتاب‌های شعر و قصه علاقه دارم و به همین علت هم در کارگاه‌ ادبی سالهاست که از کلاس آقای طراوتی مربی ادبی کانون تجربه کسب می‌کنم و به کتاب‌های پژوهشی هم علاقه وافر دارم اما متاسفانه در مراکز کانون علی‌رغم وجود کتاب‌های علمی فراوان ویژه‌ی نوجوانان، کتاب‌های علمی پژوهشی برای گروه سنی کودک خیلی اندک است.


*تا به حال چند پژوهش انجام داده‌اید؟
•  با توجه به علاقه‌ای که به پژوهش و تحقیق دارم پژوهش‌های زیادی انجام داده‌ام ولی در کانون پژوهش‌هایی با موضوع کتاب‌های علمی، حجاب ، پژوهش رضوی و... دارم که بارها از طرف مدیرکل کانون استان لوح سپاس دریافت کردم. 

*هدف‌تان از پژوهش و تحقیق چیست؟
• هدفم از پژوهش کسب اطلاعات بیشتر و جدیدتر در موضوع‌های مورد علاقه‌ام هست و دوست دارم در مورد مباحث مختلف بیشتر بدانم.


*آیا برای آینده‌ی خود تصمیمی گرفته‌اید؟
• دوست دارم در آینده در رشته انیمیشن و ساخت انیمه‌های جدیدتر تحصیل کنم.


* خاطره‌ایی از حضور در کانون دارید؟
• یکی از خاطره‌هایی که برایم خیلی جالب و دوست‌داشتنی است، یک روز کلاس ادبی شرکت کرده بودم، قرار شد کل کلاس به صورت دسته جمعی برای مقام معظم رهبری نامه بنویسیم، اعضا هر کدام با دست خط خود در یک سطر سال نو را به ایشان تبریک گفتند که من هم یکی از نویسندگان نامه بودم. بعد از مدتی از طرف دفتر مقام معظم رهبری برای همه‌ی ما تقدیرنامه آمد، این بهترین و شیرین‌ترین خاطره‌ای بود که از کانون دارم.


* ‏سخن آخر؟
• در آخر جا دارد از همه‌ی مربیان دلسوزم که زمینه‌ی حضورم را در کانون پرورش فکری مهیا کردند تقدیر و تشکر کنم‌ و از همه دانش‌آموزان دعوت کنم که جهت پرورش علاقه‌ها و پیشرفت خود در آینده حتما کانون را انتخاب کنند.
ضمن تشکر و سپاس از شما، برایتان از خداوند متعال پیروزی و موفقیت را آرزو داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =