ویژه‌برنامه‌های کانون استان تهران به مناسبت دهه‌ی فجر اعلام شد

با نزدیک شدن به بهمن ماه و دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی، کانون استان تهران ضمن تشکیل جلسه و برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های مشارکتی با دیگر نهادها و سازمان‌های فرهنگی همسو، با تشکیل کارگروه و برگزاری نشست‌ هم‌اندیشی و هماهنگی با اعضای کمیته، برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت مشارکت در این ایام انجام داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ در آستانه‌ی بهمن‌ماه، نزدیک شدن به دهه‌ی فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، طی حکمی از سوی دکتر مهدی علی اکبرزاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سیدعلی حسینی، سرپرست اداره‌کل کانون استان تهران به عنوان "مسئول کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر استان تهران" منصوب شد.

در پی صدور این حکم و با توجه به مشارکت هرساله‌ی کانون در ویژه‌برنامه‌های دهه‌ی فجر، کانون استان تهران جهت هماهنگی لازم و حضور پرشور در این ایام، تشکیل جلسه داده و با هم‌اندیشی اعضای ستاد دهه‌ی فجر این اداره‌کل، اجرای ویژه‌برنامه‌هایی را برای اجرا در مراکز و ستاد استان مقرر و مصوب کرد.

ستاد دهه‌ی فجر کانون استان تهران، متشکل از مدیریت، معاونت، روابط عمومی، واحدهای مختلف هنری، فرهنگی، ادبی، فناوری، پژوهش و بسیج اداری، پس از بحث و گفت‌وگو در خصوص چگونگی اجرای برنامه‌های دهه‌ی فجر و مشارکت با سایر دستگاه‌های فرهنگی برای این ایام، ۱۰ ویژه‌برنامه‌ی مشخص برای اجرا در دهه‌ی فجر مصوب کرد. این برنامه‌ها در روند تولید با همکاری واحدهای مختلف کانون استان و مشارکت موثر مربیان مراکز، تحت عنوان "۱۰ روز با هنر و هنرمندان انقلاب" اجرایی خواهد شد.

از جمله‌ی این برنامه‌ها می‌توان به اجرای قصه‌گویی، اوریگامی، شعر انقلاب، سرود انقلاب، پادکست با محتوای انقلاب، نقاشی‌خط، نمایشنامه‌خوانی، سیری در کتاب‌های انقلاب، خوشنویسی و داستان انقلاب اشاره کرد. این ویژه‌برنامه‌ها به صورت حضوری و یا مجازی برای علاقه‌مندان در روزهای متناوب دهه‌ی فجر اجرا خواهد شد. ضمن اینکه اعضای بسیج کانون استان تهران در روز ۲۲ بهمن و همزمان با جشن پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی حضور خواهند یافت.

در نشستی دیگر و متعاقب جلسه‌ی ستاد دهه‌ی فجر، به همین مناسبت و به منظور اجرای برنامه‌های مشترک با دستگاه‌های فرهنگی دیگر، با حضور سیدعلی حسینی، سرپرست اداره‌کل کانون استان تهران و مهرنوش قربانعلی معاون فرهنگی این اداره‌کل، جلسه‌ای با نمایندگان کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره) و

گروه کودک و نوجوان سیما در محل اداره‌کل کانون استان تهران برگزار شد. در این نشست مهدوی نماینده‌ی کمیته‌ی امداد و علیمردانی نماینده‌ی صدا و سیمای کودک، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را با اعضای ستاد کانون استان تهران به اشتراک گذاشته و در جریان برنامه‌ریزی کانون استان تهران قرار گرفتند و ضمن هم‌اندیشی در خصوص چگونگی اجرای برنامه‌های مشترک، استفاده از ظرفیت‌ها و تجربیات همدیگر و تعامل سازنده، در خصوص همکاری در برنامه‌های دهه‌ی فجر به توافقات و تفاهماتی دست یافتند.

گفتنی‌ست؛ علاوه بر برنامه‌های مصوب در ستاد کمیته‌ی کودک و نوجوان دهه‌ی فجر کانون استان تهران، به رسم هر ساله و بر اساس توانایی‌ها و ظرفیت‌های موجود در کانون استان، از سوی مربیان و اعضای مراکز استان، برنامه‌های متنوعی به منظور گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =