کد خبر: 314712
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
بازدید 158
بزرگداشت روز فردوسی در مراکز کانون زنجان برگزار شد

روز بزرگداشت استاد سخن و ادب فارسی "حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی" در مرکز فرهنگی هنری قیدار و کتابخانه‌های سیار روستایی هیدج و دندی کانون پرورش فکری استان زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ روز بزرگداشت استاد سخن و ادب فارسی "حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی" در مرکز فرهنگی هنری قیدار و کتابخانه‌های سیار روستایی هیدج و دندی کانون پرورش فکری استان زنجان برگزار شد.

زینب علی بیگلو اظهار داشت همزمان با روز بزرگداشت فردوسی در تعامل مطلوب و شایسته مرکز قیدار و مدرسه پانزده خرداد دخترانه شهر قیدار نبی(ع)، ویژه برنامه‌ی ادبی با عنوان (ستارگان آسمان ادب)  با هدف افزایش آگاهی و تجلیل از مشاهیر بزرگ ادبی با حضور شاعر و نویسنده آقای حسنلو و معلمان و دانش آموزان مدرسه 15 خرداد دخترانه شهر قیدار نبی (ع)، مربیان و اعضای فعال مرکز قیدار در بستر برخط و شاد و به صورت حضوری اجرا شد.

در این جلسه هم‌اندیشی فرهنگی و ادبی، عبدالهی مربی ادبی مرکز قیدار ضمن خیر مقدم گویی و تبریک بزرگداشت روز ملی حکیم ابوالقاسم فردوسی  به میهمانان و اعضای حاضر در جلسه مطالبی را در خصوص شخصیت والای فردوسی و روز بزرگداشت استاد سخن و ادب فارسی حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی بیان کرد و سپس همه اعضای مهربان را برای شرکت در ویژه برنامه‌ی (ستارگان آسمان ادب) و مشارکت در به اشتراک‌گذاری آثار ادبی و شعرخوانی دعوت نمودند.

در ادامه برنامه شاعر آقای حسنلو عنوان کرد ۲۵ اردیبهشت ماه، سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر بلندآوازه ایرانی است. او که با اثر شکوهمند خود، نقش جوان‏مردی، اخلاق و ایمان را در بلندای زمان بر تاریخ نشاند و با حکمت و بینش گسترده، فرهنگ غنی ایران را تا فراسوی مرزهای خاکی به دل عاشقان فرهنگ و هنر نمایان ساخت.

 حکیم ابوالقاسم فردوسی در ماندگاری تاریخ کهن ایرانی و اعتلای زبان و ادبیات فارسی نقشی بی بدیل دارد و بر همین اساس بحق از وی و اثر گران سنگ اش شاهنامه به عنوان نماد باشکوه هویت ایرانی یاد می‌شود.

 علی‌بیگلو برنامه‌های ادبی و فرهنگی شایسته و مطلوب این ویژه برنامه را چنین بیان نمود:

* فعالیت فرهنگی وادبی معرفی وقایع بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، بزرگترین حماسه سرای ایران و جهان.

* فعالیت اسلامی و ادبی جایگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی از منظر رهبر انقلاب.

*فعالیت فرهنگی شعرخوانی (شاهنامه خوانی) توسط اعضای فعال ادبی مرکز.

*به اشتراک گذاری نشریه الکترونیکی و اینفوگرافی با موضوع فردوسی، نماد با شکوه هویت ایرانی.

*دقت واهتمام ویژه مربیان واولیای بزرگوار و همراهی نمودن اعضا در معرفی آثار ارزشمند حکیم ابوالقاسم فردوسی و تهیه فیلم کوتاه و به اشتراک‌گذاری در فضای مجازی و بستر برخط وشاد.

*فعالیت فرهنگی و ادبی معرفی مفاخر (معرفی شخصیت فرهنگی و ادبی حکیم ابوالقاسم فردوسی)

 * فعالیت فرهنگی و ادبی تهیه پادکست با عنوان حکمت در اندیشه فردوسی ، محور اندیشه ورزی است.

*نمایش تیرز یاد روز ادیب و دانشمندی بلند مرتبه حکیم ابو القاسم فردوسی.

*اشتراک گذاری نماهنگ روز بزرگداشت فردوسی و معرفی برخی از شخصیت های اسطوره‌ای شاهنامه در بستر برخط.

*فعالیت فرهنگی و ادبی قصه‌گویی براساس قصه‌های ارزشمند شاهنامه.

* فعالیت فرهنگی و ادبی قرائت دل نوشته با عنوان شاهنامه ما را به کمال خرد راهنمایی می کند.

مسئول مرکز قیدار در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: به امید اینکه با همدلی ومهربانی و با مطالعه آثار ارزشمند ستارگان آسمان ادب آینده‌ای روشن برای کودکان و نوجوانان ایران داشته باشیم . چرا که ادبیات ترسیم زندگی انسانهاست و ما با گنجینه‌ی ادبیات علم و معرفت بهتر زندگی کردن را به دست می‌آوریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =