کد خبر: 314840
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
بازدید 520
نکوداشت حماسه‌ی سوم خرداد در مراکز فرهنگی‌هنری کانون گلستان

همزمان با فرارسیدن سوم خرداد و سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار کانون پرورش فکری سراسر استان ویژه‌برنامه‌هایی را با عنوان‌های مختلف برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، مراکز فرهنگی هنری کانون گلستان به مناسبت آزادسازی خرمشهر، ویژه برنامه‌های متنوعی را برگزار کردند.

«در مسیر لاله‌ها»، ویژه برنامه‌ی مراکز کانون گنبدکاووس

همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر ، مراکز کانون گنبدکاووس با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، با حضور در مدرسه تندگویان محله‌ی کمتر توسعه یافته‌ی اسلام‌آباد یک روز شاد را سپری کردند.

در این برنامه دانش‌آموزان با وقایع پیروزی خرمشهر و فرماندهان نظامی آزادسازی خرمشهر آشنا شدند.

در ادامه شرکت‌کنندگان با راهنمایی مربیان گل‌های لاله زیبایی ساختند و کارشناس فرهنگی اداره بنیاد شهید و ایثارگران در مورد ۴۴ شهید دانش آموز و شهدای گمنام گنبد کاووس برای توضیحاتی داد.

در پایان دانش‌آموزان به همراه معلمان و مربیان با در دست داشتن گل های لاله مسیر مدرسه تا امامزاده یحیی به زید را پیاده‌روی  کرده و با نثار فاتحه و اهدا گل،  یاد و نام شهدا را گرامی داشتند.

اعضای کانون بندرگز زیبایی‌های آزادسازی خرمشهر را به تصویر کشیدند

اعضای بندرگز، با حضور در کارگاه‌های ادبی و هنری کانون به خوانش اشعاری با موضوع مقاومت و ایثارگری پرداخته و تصاویری زیبا از فتح خرمشهر به تصویر کشیدند.

در این برنامه مربی مرکز مطالبی را برگرفته از کتاب با موضوع شهدا و مقاومت برای کودکان بیان نمود و سپس کودکان با خلق تصاویری از واقعه سوم خرداد و شادمانی مردم از آزادسازی شهر خرمشهر این روز را گرامی داشتند.

معرفی شخصیت و زندگی شهید جهان‌آرا، برگزاری کارگاه کتاب‌خوانی تانک آرزوها، خاطره گویی روحانی، مسابقه و اهدای جوایز به برگزیدگان از جمله فعالیت‌های برگزار شده در این روز بود.

مسوولین شهرستان بندرگز نیز از این کارگاه‌ها بازدید کردند.

برنامه‌ ادبی «خاک سرخ» در آق‌قلا

مربیان کانون پرورش فکری آق‌قلا نیز به همین مناسبت با حضور در مدارس این شهرستان، به اجرای فعالیت‌های ادبی با موضوع سوم خرداد پرداختند.

در این فعالیت‌های کتاب «شهر بی‌خاطره» برای بچه‌ها معرفی شد و کارگاه نوشتن خلاق با موضوع دفاع از سرزمین و ایثار نیز برای بچه‌ها برگزار شد.

«در خاکریز افتخار» کتابخانه سیار روستایی گمیشان

کتاب‌خانه سیار روستایی کانون گمیشان به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و با هدف آشناسازی کودکان و نوجوانان با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، اقدام به برپایی کارگاه برای اعضای خود نمود.

در این برنامه کودکان مدرسه موحد روستای کملر شهرستان گمیشان با حضور در کارگاه معرفی ایام و وقایع، با رویدادهای حماسه‌ی سوم خرداد و خاطرات پندآموز شهدای مقاوم و جاودان خرمشهر آشنا شده و به یاد شهدا، تصاویری زیبا با دستان کوچک خود خلق نمودند.

«پلاک ۶۱»، در مرکز فرهنگی هنری گمیشان

به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر شهر ویژه برنامه « پلاک ۶۱» در مرکز فرهنگی هنری گمیشان برگزار شد. در این روز فعالیت معرفی ایام، وقایع و معرفی و خوانش کتاب« حلزون من گمشده » برای اعضای نوجوان فعال مرکز انجام شد.

همچنین معرفی شخصیت شهید جهان آرا و نقاشی حوادث و وقایع سوم خرداد با عنوان« بوی خدا در شهر» برگزار شد.

گفتنی‌است این برنامه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین اندیشه ‌ا و آرمان‌های انقلاب اسلامی برگزار گردید.

کارگاه نقاشی و معرفی ایام در مرکز دلند

مربیان مرکز فرهنگی هنری دلند، در روز سوم خرداد با هدف آشنایی بیشتر اعضا و با دعوت از دانش آموزان مدرسه حضرت سکینه کارگاه‌هایی با همین مناسبت برگزار کردند.

در این کارگاه‌ها، ضمن معرفی وقایع و ایام،  اعضا با شرکت در کارگاه معرفی شخصیت با فرماندهان عملیات آزادسازی خرمشهر آشنا شدند.

سپس با شرکت در کارگاه نقاشی با موضوع تصویر آزادی، نقاشی‌های زیبایی را  به تصویر کشیدند. ساخت کتیبه در کارگاه سفالگری پایان بخش فعالیت‌های مرکز دلند بود.

جشن الفبا و آزادسازی خرمشهر در مرکز فرهنگی هنری کلاله

به مناسبت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر ، مربیان مرکز کلاله برای اعضا گروه سنی ب کتاب «شاید این کتاب منفجر شود» اثر رضا موزونی را معرفی کردند.

در این روز مربیان مرکز کلاله با برگزاری کارگاه معرفی وقایع، کتاب، سرزمین و همچنین روخوانی و بحث کتاب برای بچه‌ها از حال و هوای دوران جنگ سخن گفتند.

از نکات جالب این برنامه عدم آشنایی کودکان با برخی واژه‌های جنگ تحمیلی مانند تانک، مین و ... بو و می‌توان گفت نکات زیادی از هشت سال دفاع مقدس به گوششان نخورده بود، که مربیان کانون آنها را با بخشی از تاریخ کشورمان آشنا کردند و یاد شهدای جنگ  تحمیلی را گرامی داشتند.

در این مراسم ریس پلیس راهور شهرستان کلاله میهمان ویژه برنامه بود و با اعضا  درباره کنترل ترافیک و چگونگی رخ دادن حوادث رانندگی و پیشگیری از آن صحبت کرد و تعدادی از آنان را عضو افتخاری پلیس و همیار پلیس معرفی کرد.

در این روز همزمان جشن الفبای کودکان نیز برگزار شد.

گنجینه های خاک ریز در کانون گالیکش

همزمان با سال‌روز آزاد سازی خرمشهر مرکز فرهنگی هنری گالیکش نیز همانند سایر مراکز به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری پرداخت.

در این روز برای ۶۵ نفر از اعضای کودک و نوجوان پسر مرکز گالیکش، فعالیت‌های معرفی ایام و وقایع این روز تاریخی برگزار شد.

اکران انیمیشن عملیات فتح خرمشهر در سالن نمایش مرکز و طراحی و ساخت شابلن‌های گل لاله به یاد شهدای سوم خرداد از دیگر فعالیت‌هایی بود که در این روز انجام شد.

گرامی‌داشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر در مرکز آزادشهر

کودکان و نوجوانان مرکز آزادشهر به همراه خانواده‌هایشان در ویژه برنامه بزرگداشت سوم خرداد و سال‌روز آزادسازی خرمشهر در مرکز فرهنگی هنری کانون آزادشهر شرکت کردند.

در این روز مربیان در قالب معرفی وقایع، سرزمین و ایام، رشادت های مردم غیور خرمشهر و آبادان را برای بچه‌ها توضیح دادند و دلنوشته های خود را بر روی کاغذ پیاده کردند.

پازل مقاومت عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این روز بود که اعضا با موزاییک‌های کاغذی جمله‌ای در وصف خرمشهر و آبادان روی کاغذ نوشتند.

اجرای سرود «سلام فرمانده» با حضور اعضای دختر و پسر دهه نودی و هشتادی پایان بخش برنامه‌های این روز بود.

مرکز سیار روستایی آق‌قلا و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر

به مناسبت سوم خرداد(آزادسازی خرمشهر)، کتابخانه سیار روستایی کانون آق‌قلا  ویژه برنامه در روستای یلمه خندان برگزار کرد.

در این برنامه که با عنوان «خاک پاک» برای کودکان و نوجوانان اجرا شد، معرفی وقایع و قصه‌گویی توسط مربیان کانون صورت گرفت و در ادامه اعضا به وسیله دورریختنی‌ها تابلوهای برجسته با موضوع آزادسازی خرمشهر و شهادت و ایثار ساختند.

این برنامه‌ که با حضور ۶۰ نقر از اعضا همراه بود، با هدف تقویت هویت ملی و مذهبی اعضا انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =