اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی علمی-ادبی "پرنده بر سیم سطر" به میزبانی کانون استان تهران

آیین اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی علمی-ادبی "پرنده بر سیم سطر" به میزبانی کانون استان تهران و در آستانه‌ی روز ادبیات کودک و نوجوان در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی-هنری حجاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران؛ آیین اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی "پرنده بر سیم سطر" با حضور مسئولین کانون، داوران، برگزیدگان و تعدادی از مربیان ادبی کانون استان تهران در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی-هنری کانون به اجرا در آمد.

پس از اعلام اولیه و ارسال فراخوان، شرکت‌کنندگان حدود ۳۰۰ اثر از سراسر کشور  به دبیرخانه این جشنواره در چهار بخش؛ شعر، داستان، نقد ادبی و مقاله و جستار نویسی  ارسال و پس از داوری ۱۱ اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

در نهایت با رأی داوران در بخش مقاله‌ی جشنواره فاطمه گلگلی مریم افزا از استان گیلان به مقام نخست رسید. در بخش نقد، میثم متاجی از استان مازندران حائز رتبه‌ی اول شد. در بخش شعر، منیره هاشمی از استان خراسان رضوی مقام نخست را به دست آورد و در بخش داستان نیز زهرا قدیری از استان کرمان توانست به مقام اول این جشنواره دست یابد. (رتبه‌های دوم و سوم هر بخش در لینک انتهای خبر قابل مشاهده است)

گفتنی‌ست؛ در ابتدای این جشنواره علی رشیدی‌نیا سرپرست اداره کل کانون استان تهران، دقایقی در خصوص روند جشنواره و اهمیت برگزاری چنین ویژه‌برنامه‌هایی صحبت کرد.  

سپس کلیپی با نقش‌آفرینی داوران این جشنواره برای حاضران پخش شد و پس از آن گفت‌وگویی با بیوک ملکی و جعفر توزنده‌جانی به نمایندگی از داوران بخش شعر صورت گرفت. بخش بعدی جشنواره به شعرخوانی و داستان‌خوانی نفرات نخست این دو بخش اختصاص داشت.

پس از آن گفت‌وگویی با انسیه موسویان، مدیرکل آفرینش های ادبی و هنری به عنوان نماینده‌ی داوران بخش نقد کتاب انجام شد. ارائه‌ی نقد برگزیده بخش بعدی این جشنواره بود و بلافاصله کلیپ دوم با حضور داوران برای علاقه‌مندان حاضر پخش شد.

گفت‌وگو با دکتر افسون امینی، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون و نماینده‌ی داوران در بخش مقاله و جستارنویسی، بخش دیگر این جشنواره‌ی علمی-ادبی بود. ارائه‌ی مقاله توسط نفر اول، بخش بعدی برنامه بود که در پی آن قرائت بیانیه‌ی هیئت داوران صورت گرفت.

در پایان نیز نفرات برتر بخش‌های مختلف با دریافت لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی مورد تجلیل قرار گرفتند. عکس یادگاری نیز پایان‌بخش این جشنواره بود تا پرونده‌ی نخستین جشنواره‌ی ملی "پرنده بر سیم سطر" در آستانه‌ی روز ادبیات کودک و نوجوان بسته شود.

برای مشاهده‌ی اسامی برگزیدگان اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده‌ی اسامی داوران اینجا کلیک کنید.

برای دانلود نسخه‌ی پی‌دی‌اف کتاب جشنواره اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده‌ی بیانیه‌ی هیئت داوران اینجا کلیک کنید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =