درخشش ۶ عضو هنری و ادبی کانون زنجان در سیزدهمین سوگواره کشوری

آیین اختتامیه سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی استان قزوین در حالی به کار خود پایان داد که ۶ تن از اعضای مراکز کانون پرورش فکری استان زنجان موفق به کسب رتبه های برتر شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان، آیین اختتامیه سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ در مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان قزوین در حالی به کار خود پایان داد که ۶ تن از اعضای مراکز کانون پرورش فکری استان زنجان موفق به کسب رتبه های برتر شدند از این نفرات پرستو عزیزخانی مربی هنری استان در بخش تصویرگری؛ سجاد بیگدلی و مریم احمدی از مرکز قیدار و عطیه نصیری از مرکز شماره ۳ در بخش عکس؛ زهرا جهانگیری از مرکز سهرورد در بخش داستان و ابراهیم حسنلو از مرکز قیدار در بخش شعر موفق شدند.

 آغاز روند برگزاری سوگواره با عنوان (ماه زخمی) با انتشار فراخوان در خردادماه امسال آغاز شد که در سه بخش فرهنگی (قصه‌گویی)، هنری (عکس و تصویرگری)و ادبی (داستانک و شعر) منتشر شد.

این فراخوان ویژه اعضای کودک، نوجوان و ارشد و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور منتشر شد و شامل رشته‌های داستانک، شعر، عکس و تصویرگری در گستره کشوری و قصه‌گویی در بخش استانی بود، مهلت ارسال آثار تا بیستم مرداد ۱۴۰۱ تعیین شده بود که بنا بر استقبال و درخواست شرکت کنندگان تا ۲۵ مردادماه تمدید شد.

 آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ عمیق و اهداف قیام عاشورا، ترویج فرهنگ و هنر عاشورایی و تولید و ارائه آثار در این زمینه از جمله اهداف فراخوان سوگواره بود که در پی انتشار آن بیش از ۲۰۰۰ اثر (یک‌هزار و ۴۹۶ اثر عکس، ۳۱۶ اثر شعر، ۱۵۹ داستانک و ۴۸ اثر قصه‌گویی) به دبیرخانه سوگواره ارسال شد.

یادآور می‌شود آیین اختتامیه سیزدهمین سوگواره سراسری عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین دوشنبه ۱۴ شهریور ساعت ۱۶ در مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان قزوین واقع در شهرک کوثر برگزار ‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =