اردوی یک روزه ی اعضای فعال ادبی مراکز شماره یک و سه سنندج

به مناسبت روز بزرگداشت استاد سید محمد حسین شهریار اردوی یک روزه اعضای فعال ادبی با حضور در مرکز فرهنگی هنری شماره دو ( آبیدر ) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،کارشناس ادبی کانون استان کردستان در سخنانی گفت: این اردوی یک روزه با هدف گفت و گو و تبادل نظر پیرامون ادبیات، پیوند ادبیات با کلیه ی علوم  و ایجاد فضای صمیمی با اعضای فعال ادبی  و تثبیت آن ها برگزار گردید.

الهام زارعی زاده افزود: در این اردو فعالیت های متنوعی از قبیل نمایش خلاق ، معرفی وقایع وایام، بازدید از موزه، بازدید از پارک مشاهیر و ... انجام شد . حضور در دو انجمن ادبی استان ،  بازدید از مرکز فرهنگی هنری شماره دو نیز از برنامه های این اردوی یک روزه بود.

زارعی زاده خاطر نشان ساخت: اعضا در این مرکز تخصص، در کارگاه نجوم شرکت کردند و با بازدید از آسمان نما به پیوند قلم و جهان بینی خود اندیشیدند. مربی این کارگاه محمد رضا شهابی با توضیح مباحث مرتبط در حوزه ی نجوم و ادبیات گفت : همانطور که علم نجوم در بسیاری از آثار نویسندگان و  شاعران ورود پیدا کرده است ، شما هم که دغدغه ی نوشتن و ادبیات دارید ، می توانید با افزایش سطح دانش و آگاهی خود قلم به دست گرفته و در این زمینه بنویسید.

وی ادامه عنوان کرد: از دیگر فعالیت های اجرا شده در این اردو بازدید از موزه حیات وحش بود که دیدگاه اعضا را با دنیای حیوانات ملموس تر کرد تا زمینه ی این  آشنایی بیشتر با حیوانات بومی استان  بتواند دستمایه و زمینه ساز خلق آثار آن ها باشد. این اعضا همچنین در محل پارک مشاهر با زندگینامه ی مختصر مشاهیر تأثیرگذار کرد ،  آشنا شدند. زندگینامه این مشاهیر قرائت شد و اعضا ضمن بازدید از سردریس های نصب شده از مشاهیر در این پارک ، به مناسبت بزرگداشت استاد شهریار به مشاعره و شعرخوانی از اشعار این شاعر بزرگ پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =