ویژه‌برنامه «از مشهدالرضا تا مشهدالشهدا» به همت کانون خراسان رضوی و خوزستان برگزار شد

با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی و خوزستان ویژه‌برنامه «از مشهدالرضا تا مشهدالشهدا» به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، هم‌زمان با شروع هفته دفاع مقدس ویژه برنامه "مشهدالرضا تا مشهدالشهدا" با حضور مدیران کل استانی ابراهیم زره‌ساز و وحید کیانی، کارشناسان و مربیان استان‌های خراسان رضوی و خوزستان پنج‌شنبه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ به‌صورت مجازی با میزبانی کانون استان خراسان رضوی برگزار شد.

اولین بخش ویژه‌برنامه «از مشهدالرضا تا مشهدالشهدا» معرفی شخصیت شهید محمود کاوه بود که توسط عضو کانون خراسان رضوی صورت گرفت.

عضو کانون در وصف این شهید بالا مرتبه گفت: ازجمله خصوصیات شخصیتی فرمانده ۲۲ ساله تیپ ۱۵۵ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارا بودن روحیه اطاعت‌پذیری، هوش سرشار، چابکی در عملیات، ساده زیستی و مسلح بودن به صلاح تقوا، شجاعت و بی‌باکی بود که این شهید را برجسته کرده بود.

شهید محمود کاوه در شهریور ۱۳۶۵ درحین عملیات کربلای ۲ به درجه‌ی رفیع شهادت نائل گشت.

در ادامه ابراهیم زره‌ساز ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و تسلیت رحلت پیامبر و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: دفاع مقدس تجلی مهر است، مهری که جانانه توسط جوانان غیور دهه شصت در دفاع از کیان سرزمین ایران نشان داده شد.

مدیرکل کانون خراسان رضوی گفت: ماه مهر که با هفته دفاع مقدس متقارن شده است تجلی مهر به وطن، مهر به دین و مهر به اسلام است که فرصت مغتنمی است تا کودکان و نوجوانان را با این واژه‌ها آشنا کنیم.

ویژه‌برنامه «از مشهدالرضا تا مشهدالشهدا» برگزار شد.

او در ادامه در وصف شخصیت شهید محمود کاوه و شهید عبدالحسین برونسی، از شهدای خراسان رضوی سخنانی را ایراد نمودند و آنان را الگویی مناسبی برای تربیت نسل امروز دانستند.

وحید کیانی نیز ضمن تشکر از همکاران هر دو استان در برگزاری این رویداد فرهنگی، آغاز هفته دفاع مقدس را با یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت ایران‌زمین گرامی داشتند.

ویژه‌برنامه «از مشهدالرضا تا مشهدالشهدا» برگزار شد.

مدیرکل کانون خوزستان ضمن اشاره به حمله تروریستی ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ به مکان رژه نیروهای مسلح در اهواز و شهادت مظلومانه برخی از مردم عادی و نظامیان به شهادت عضو کانون خوزستان محمدطاها اقدامی در این حادثه نیز اشاره کرد.وی با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در مهم بودن دفاع مقدس گفت: توجه به برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی جهت آشنایی نسل امروز با این رخداد را، بااهمیت دانست و تبیین بخش‌های پنهان دفاع مقدس را جهت آگاه کردن نسل نو از وظایف کانون تلقی کرد.

معرفی شلمچه (مشهدالشهدا) توسط مربی کانون خوزستان، قصه‌گویی شهید عبدالحسین برونسی از زبان زهره اکبرآبادی مربی کانون خراسان رضوی، پخش کلیپ معرفی سرزمین اندیمشک، شعرخوانی عضو کانون خرمشهر و بازدید از موزه جنگ خرمشهر توسط جانباز دفاع مقدس به همراه بازگو کردن خاطرات جنگ و شعرخوانی زهرا محدثی مربی کانون و شاعر مطرح خراسان رضوی از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه بود.

ویژه‌برنامه «از مشهدالرضا تا مشهدالشهدا» برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =