نشست هماهنگی اعضای کارگروه هفته ملی کودک استان فارس برگزار شد

نشست هماهنگی اعضای کارگروه کودک و نوجوان هفته ملی کودک استان فارس با حضور نماینده‌ از اداره‌های کل آموزش و پرورش، حفاظت محیط‌زیست و کمیته امداد امام خمینی «ره» در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در این نشست، شعار هفته ملی کودک «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» و روزشمار این هفته اعلام شد و اعضای کارگروه به ارائه فهرست فعالیت‌های خود در هفته ملی پرداختند. هم‌افزایی و همکاری در اجرای برنامه‌های مشترک، اطلاع‌رسانی رویدادها و فعالیت‌های این هفته، حضور مدیران کل در برنامه‌های رادیو و تلویزیون و تشریح فعالیت‌های مرتبط با حوزه کودک و نوجوان از جمله مواردی بود که در این جلسه مشترک مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون فارس در این نشست دوران کودکی را مهم‌ترین دوره‌ای برشمرد که بیشترین تأثیر را در شکل‌دهی شخصیت ایفا می‌کند. او با اشاره به این موضوع که کودکان، امانت‌های الهی هستند که به عنوان نعمتی ویژه تمامی امور و مسوولیتشان به ما سپرده شده گفت: خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی در رعایت حقوق، رشد و تربیت کودکان، نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ هر چند قسمتی از مسوولیت‌ها به نهادهای اجتماعی مانند محیط‌های پرورشی و آموزشی سپرده شده است.

او در ادامه به برنامه‌های کانون در هفته ملی کودک اشاره کرد و از اجرای برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری در مراکز ثابت خبر داد و گفت: برنامه‌های مجازی «حال خوش زندگی» با مشارکت ۵ مرکز فرهنگی و هنری در استان فارس برگزار می‌شود.

نشست هماهنگی اعضای کارگروه هفته ملی کودک استان فارس برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از برگزاری نمایشگاه «نقشینه» در استان فارس خبر داد که به آثار منتخب اعضای کانون پرورش فکری که در مسابقات نقاشی بین‌المللی حایز رتبه‌های اول تا سوم شدند، اختصاص دارد. این نمایشگاه در نگارخانه ایمان و اندیشه اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار می‌شود.

کامرانی اجرای برنامه «پیک امید» را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک عنوان کرد و افزود: این برنامه ویژه‌ی کتابخانه‌های سیار کانون است که در مناطق کم‌برخوردار و عشایری به اجرای برنامه می‌پردازند.

او در ادامه گفت: طرح «بشری» نیز در طول هفته ملی کودک با همکاری معاونت امور بانوان استانداری اجرا می‌شود. همچنین محصولات و تولیدات فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری آستان مقدس شاهچراغ(ع) در محیط حرم مطهر احمد بن موسی علیه‌السلام عرضه خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از برگزاری برنامه‎هایی همچون قصه‎گویی، نمایش عروسکی، کارگاه‌های مجازی و تقدیر از مادرانی که بیش از دو فرزند دارند را از دیگر اقدامات کانون در طول هفته ملی کودک عنوان کرد و افزود: به مناسبت هفته ملی بزرگداشت کودک، سی و سومین شماره مجله ققنوس در استان فارس تولید می‌شود.

نشست هماهنگی اعضای کارگروه هفته ملی کودک استان فارس برگزار شد

در این راستا مژده دستوری، معاون فرهنگی کانون فارس نیز ضمن اشاره به شعار هفته ملی کودک در سال جاری و قرائت موارد مهم قید شده در شیوه‌نامه‌ی کشوری، به اهداف موردنظر، روز شمار هفته ملی کودک و همچنین سطوح اجرای برنامه‌ها اشاره کرد.

در ادامه نمایندگان اداره‌های کل آموزش و پرورش، حفاظت محیط‌زیست و کمیته امداد امام خمینی «ره» نیز در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده صحبت و گزارش خود را ارائه دادند.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر و با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =