سه قصه‌گوی مازندرانی برگزیده  جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی شدند

سه قصه‌گوی مازندرانی، به عنوان برگزیده جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی کشور  مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران؛ آیین اختتامیه‌ی بیست و چهارمین جشنواره‌ی بین المللی قصه گویی منطقه ۵ تهران ظهر روز دوشنبه ۳۰ آبان ماه با حضور مدیران و نمایندگان از استان‌های مدعو، مربیان، نوجوانان و قصه دوستان و قصه گویانی از استانهای تهران، البرز، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان و گیلان برگزار شد.

در این جشنواره هشتاد و هفت قصه، در بخش‌های ملی آیینی، سنتی، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها و زبان اشاره اجرا شد و این در حالی بود که از استان مازندران  ۱۲قصه‌گوی منتخب جشنواره استانی به رقابت با دیگر قصه‌گویان پرداختند.

اما بر اساس اعلام نظر داوران این جشنواره، حسین غلامی، با قصه‌ی انتقام بستور از بی‌درفش، در بخش آئینی و سنتی/ زنان ومردان، رتبه دوم جشنواره  را کسب کرد و صبا گوهری با قصه‌ی  نبرد سهراب و گردآفرید در همین  بخش شایسته تقدیراعلام شد. 

دربخش آئینی سنتی/دختران و پسران، مهسا یحیوی با نقل بیژن و منیژه و محمدمهدی مرادی با قصه‌ی گذر سیاوش از آتش، برگزیده شدند و در همین بخش طهورا میاری با قصه‌ی رزم رستم و خاقان چین شایسته تقدیراعلام شد.

ترانه شیرزادی با قصه‌ی مرغنه جنگی  هم دربخش ملی/ دختران و پسران  شایسته تقدیرشد.

در بخش زبان اشاره هم، فاطمه احسانی با قصه درخت گردو،  شایسته تقدیر شد. 

گفتنی است: برگزیدگان مراحل منطقه‌ای قصه‌گویی با حضور در بخش ملی که هم‌زمان با شب یلدا در استان یزد برگزار می شود به رقابت با هم می‌پردازند.  

قصه‌گوی مازندرانی رتبه دوم جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی را کسب کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =