دانش آموزان میهمان نقد داستان کانون شدند

هم زمان با هفته کتاب و کتابخوانی، دانش آموزان دبیرستان دوره اول نمونه دولتی رسولیان میهمان مرکز شماره سه شدند تا با نقد و بررسی داستان آشنا شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، در این جلسه که دانش آموزان دوره اول دبیرستان نمونه دولتی رسولیان حضور داشتند، ابتدا فائزه سالاری مسئول مرکز شماره سه یزد در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی و تاثیر آن در پیشرفت و روند زندگی در دوره نوجوانی صحبت کرد و یادآور شد: چه خوب که ما والدین و شما عزیزان بدانیم که کودکان و نوجوانان در سنین مختلف می توانند، کتاب های مناسب سن خود را مطالعه کنند.
سالاری افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها و بهترین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان است که در مناطق مختلف شهر به علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در حوزه کودک و نوجوان خدمات می دهد.
در ادامه فاطمه قانع مدرس، استاد دانشگاه و مربی ادبی مرکز شماره سه یزد با دانش آموزان در خصوص تفاوت رمان و داستان کوتاه گفت و گو کرد و با خوانش داستان فانتزی "ماه و پلنگ" به نویسندگی "مرجان فولادوند" از "کتاب داستان" شرکت کنندگان را قدم به قدم با نقد و بررسی یک اثر داستانی آشنا کرد.
دانش آموزان شرکت کننده در این نشست در خصوص تفاوت داستان واقعی با فانتزی و خیالی، شخصیت پردازی و نقش گفت و گو بین شخصیت ها در روند داستان، راوی در داستان، زمان، مکان و توصیف و صحنه این داستان با همراهی و هدایت فاطمه قانع با گفت و گوی دو طرفه به بررسی داستان پرداختند.

 دانش آموزان میهمان نقد داستان کانون شدند
 دانش آموزان میهمان نقد داستان کانون شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =