برگزیدگان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور معرفی شدند

مرحله‌ منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه سه کشور، برگزیدگان خود را شناخت؛ قصه‌گویان کانون فارس نیز در این جشنواره خوش درخشیدند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، پس از رقابت سه روزه‌ی قصه‌گویانی از استان‌های بوشهر، چهارمحال‌ و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و فارس، در گروه‌های نوجوانان، بزرگسالان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در بخش‌های ملی، آیینی‌سنتی و زبان اشاره، برگزیدگان بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور و راه‌یافتگان به مرحله‌ کشوری، در اهواز معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، در بخش آیینی‌سنتی با اعلام هیات داوران، محمدعلی یزدان‌شناس، طاهره گرمسیری و شعله ایل‌بیگی، در گروه نوجوانان، مریم سهرابی با قصه «گذر سیاوش از آتش» از کانون فارس، عنوان‌ برگزیده این بخش از جشنواره را به دست آورد. سوگند آزادی با قصه «بیژن و منیژه» نیز از فارس، شایسته تقدیر شناخته شدد.

بر این اساس با اعلام هیات داوران متشکل از محمدعلی یزدان‌شناس، طاهره گرمسیری و نرگس جعفری، در بخش ملی، محدثه عباسی با قصه «لباس کوچولو» از کانون فارس عنوان شایسته‌ تقدیر این بخش از جشنواره را کسب کردند.

همچنین در بخش آیینی‌سنتی از بین شرکت کنندگان بزرگسال علی‌اکبر اسپرهم با قصه «روایت ۷۲» از فارس به عنوان شایسته تقدیر این بخش معرفی شد.

مرحله‌ منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور، ۶۷ قصه‌گو از استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و فارس به میزبانی استان خوزستان، از ۲۸ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۱ در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان آب و برق خوزستان، به رقابت با یکدیگر پرداختند و تعداد ۱۲ قصه‌گو به مرحله کشوری راه یافتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =