کارکنان اداره کل کانون هرمزگان با دنیای متاورس آشنا شدند

کارکنان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان به تماشای کلیپ آموزشی آشنایی با دنیای متاورس نشستند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، همزمان با گرامیداشت هفته بسیج وبرگزاری جلسه شورای اداری در آذرماه ۱۴۰۱ در سالن کنفرانس اداره کل کانون پرورش فکری  استان هرمزگان کارکنان با موضوع فرصت‌ها و تهدیدها با دنیای متاورس آشنا شدند.

پروین پشتکوهی مدیرکل کانون استان هرمزگان ضمن گرامیداشت هفته بسیج، آموزش مبحث آشنایی با دنیای متاورس را برای کارکنان و خانواده های دارای فرزند ضروری دانست و گفت: هرکدام از ما که پشت میز نشسته‌ایم اطلاعاتی در خزانه مادر داریم که غیر قابل باور است وهر روز اطلاعاتی را در دنیای اینترنت وارد میکنیم که در دسترس قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: ما به عنوان یک الگوی تربیتی در خانواده و سازمان، نیازمند هست که با مبحث متاورس آشنا شویم تا بتوانیم فرزندان و خودمان را با دنیای کنونی و آینده آشنا کنیم.

سپس مدیرکل کانون استان از کارکنان اداره کل خواست فیلم آموزشی با موضوع فرصت‌ها و تهدیدها را در دنیای متاورس به مدت ۲ ساعت تماشا کنند.

متاورس از دو واژه متا (Meta) و ورس (Verse) تشکیل شده است. کلمه متا به معنی «برتر» و ورس که از کلمه  «Universe» گرفته شده به معنی «جهانی» است. به این ترتیب عبارت متاورس را می‌توان «جهان برتر» یا «برتر از جهان» تلقی کرد.

متاورس به عنوان یک شبکه‌ مجازی عمل کرده که در آن کاربران قادر خواهند بود با یکدیگر و با دیگر اجزای محیط اطراف خود تعامل کنند. به عبارتی دیگر، در دنیای متاورس افراد به صورت آنلاین و مجازی به نقش‌آفرینی می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =