مربیان کانون مازندران در دوره آموزشی با عروسک سازی آشنا شدند

مربیان مسؤول و مربیان فرهنگی کانون مازندران در دوره دو روزه  آموزشی، با عروسک سازی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، به گفته کارشناس آموزش و پژوهش این کانون، این دوره با رویکرد بومی محلی از ۹ تا ۱۰ آذر به مدت دو روز، ویژه مربیان مسؤول و مربیان فرهنگی شرق استان در ساری برگزار شد.
سهیلا بابایی با اشاره به اینکه همین دوره در تاریخ ۱۶ و ۱۷ آذر ویژه مربیان مسؤول و مربیان فرهنگی غرب استان در مرکز آموزش چالوس نیز برگزار می شود، گفت: مژده ذکریا پور،  عروسک ساز و عروسک گردان هنرهای  نمایشی در این دوره فراگیران را به صورت نظری و عملی با طراحی و ساخت عروسک نمایشی آشنا ساخت.
مدرس این دوره آموزشی به تشریح انواع عروسک‌های نمایشی و اجزای آن با رویکرد بومی محلی و همچنین توانایی ساخت عروسک بومی و محلی برای اجرای نمایش پرداخت.
ذکریاپور با تاکید بر نگاهی ویژه و نو آورانه به طبیعت و  اشیا بلااستفاده اظهار داشت: با تمرین تجسم و خلاقیت ذهنی و نیز آشنایی با تکنیک‌های متداول در تئاتر عروسکی، مربیان می‌توانند به ساخت عروسک‌های کاربردی برای  استفاده در نمایش عروسکی بپردازند. 
این هنرمند حوزه نمایش عروسکی در ادامه مباحث خود به پیشینه‌ی عروسک‌های نمایشی و شناخت عروسک‌های بومی و محلی به لحاظ ساختار، روش ساخت و مواد مصرفی پرداخت و در خصوص چگونگی ساخت و قابلیت‌های حرکتی و نمایشی عروسک‌های بومی و محلی به صورت عملی و اجرایی صحبت کرد. 
بررسی روش کار پیشینیان و ایجاد روش‌های خلاقه و مناسب سازی عروسک‌های بومی محلی به منظور  اجرای نمایش عروسکی - انتقال و آموزش آموخته‌ها  به کودکان و نوجوانان مراکز و ایجاد بستری برای بروز خلاقیت و همراهی و همفکری با کودکان  و نوجوانان کانون در روند طراحی و ساخت عروسک های خلاقانه از دیگر موارد مطرحه در این نشست دوره روز بود.

برای دیدن دیگر عکس های این رویداد روی همین لینک کلیک نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =