فاطمه رستگار: ویژه‌ برنامه‌های روز جهانی معلولان، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام اجرا می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ، با عنوان این مطلب که معلولیت محدودیت نیست بلکه تجسم اراده است،اظهار داشت: روز جهانی معلولین روز پاسداشت ارزش ها و  به اثبات رساندن خواستن توانستن است .

به گزارش روابط عمومی کانون استان، در گرامیداشت هفته معلولین، فاطمه رستگار بیان کرد: در هفته جهانی معلولین در مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ویژه برنامه هایی به مناسبت روز جهانی معلولین اجرا خواهد شد.

رستگار هدف از اجرای این برنامه ها را  شناسایی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه همراه با حس همدلی و برابری عنوان کرد و افزود: در این برنامه ها ضمن معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،خدمات مراکز فراگیر به کودکان و والدین‌شان اطلاع رسانی خواهد شد و با ایجاد زمینه‌ها تعامل بچه‌ها با همسالان خود فارغ از تفاوت ها فراهم می شود .

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، افزود: مرکز فراگیر کانون  ویژه ی اعضای دارای نیازهای خاص است که در این مرکز از امکانات و فعالیت های مختلف فرهنگی هنری و ادبی بهره مند می شوند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فراگیر استان با امکانات ویژه و کتاب‌های بریل در طول سال فعالیت‌های موثری را برای کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه برگزار می‌کند.

رستگار تصریح کرد: این مرکز در خرداد ماه سال 1395 در مرکز فرهنگی هنری شماره 1 شهر ایلام با هدف برخورداری عادلانه کودکان و نوجوانان دارای نیازهای خاص از خدمات فرهنگی، هنری و ادبی کانون و برداشتن فاصله‌های بین کودکان عادی و دارای نیازهای ویژه افتتاح شد و تاکنون با بهره گیری از توان و تجربه مربیان این مرکز به فعالیت خود ادامه می دهد.

این مسئول عنوان داشت: مرکز فراگیر فرصتی را برای همه کودکان و نوجوانان اعم از بچه‌های با نیازهای ویژه و خاص (معلولان جسمی حرکتی) و بچه‌های عادی فراهم می‌سازد تا فارغ از تفاوت‌ها در کنار هم باشند و از امکانات و فعالیت های کانون بهره مند شوند.

رستگار عنوان کرد،:در این مرکز، مخاطبان از امکانات مناسب برخوردار هستند و والدین می توانند از این فرصت برای شکوفایی استعدادها ی فرزندان دارای نیازهای ویژه خود استفاده نمایند.

وی یاد آور شد: به مناسبت هفته گرامیداشت معلولان، مربیان مرکز فراگیر به همراه کارشناسان با حضور در مدرسه استثنایی گل‌ها، برنامه‌های شاد و متنوعی را اجرا کردند که کاردستی، نمایش، شعرخوانی و قصه‌گویی از بخش‌های مختلف این برنامه بود.

فاطمه رستگار برگزاری ویژه برنامه مشترک فرهنگی هنری و ادبی با آموزش و پرورش استثنایی استان را از برنامه های این هفته عنوان کرد وافزود:برگزاری ویژه برنامه” ما می توانیم ” در مرکز فراگیر ،برگزاری نمایشگاه آثار اعضاء و برنامه ها و فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی در مراکز فراگیر ،اجرای فعالیتهای عمومی و برگزاری برنامه های مرتبط با موضوع در تمام مراکز استان،اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه و تجلیل از همکار توانمند کانون استان از دیگر برنامه های این هفته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =