درخشش نوجوان زنجانی در جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»

کوثر علیاری نوجوان زنجانی و عضو مرکز مجتمع کانون پرورش فکری زنجان در جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» که از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری برگزار شد خوش درخشید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان، بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سفارت جمهوری خلق چین در سال ۱۴۰۱ و با هدف گسترش روابط فرهنگی و هنری میان کودکان آسیایی و ایجاد بستری مناسب برای ترویج دوستی‌ و همدلی، جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان «سرزمین افسانه‌ها» برگزار شد تا کودکان و نوجوانان ایرانی با زبان مشترک نقاشی، زیبایی‌‎های کشوری را که در فرسنگ‌ها دورتر از ایران است، به تصویر بکشند.

شایان ذکر است تعداد آثار دریافتی از اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون استان‌ها و شرکت‌کنندگان آزاد در بخش کودک (۷ تا ۱۱ سال) ۳۰۱ اثر و در بخش نوجوان (۱۲ تا ۱۶ سال) ۱۲۶ اثر بود که سهم استان زنجان ۱۳ اثر از اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان زنجان بود.

شرکت کنندگان این جشنواره گروه سنی ۷ تا ۱۱ سال (کودک) و ۱۲ تا ۱۶ سال (نوجوان) بودند.

بر این اساس و با اعلام نظر داوران جشنواره متشکل از فاطمه توکلی‌نیا، معصومه فاضلی‌مقدس و رضا عبدلی، اثر نقاشی کوثر علیاری، ۱۱ساله با عنوان اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و چین دوستی از مرکز مجتمع با مربیگری هدی عندلیبی به بخش نمایشگاه جشنواره «سرزمین افسانه‌ها» راه یافتند.

بر این اساس فراخوان نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» مهر ۱۴۰۱ همزمان با هفته ملی کودک منتشر شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

محورهای موضوعی این فراخوان، خانه‌ها و خیابان‌های چین، طبیعت و زیبایی‌های چین، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری چین، آداب و رسوم و فرهنگ چین، افسانه‌های چینی، اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و چین و... بود.

مراسم گشایش نمایشگاه و آیین قدردانی از برگزیدگان این جشنواره در ماه دی ۱۴۰۱ با مشارکت کانون و سفارت جمهوری خلق چین برگزار خواهد شد.

بر اساس این خبر، در این نمایشگاه در مجموع ۷۰ اثر شامل ۲۲ اثر برگزیده و شایسته تقدیر و ۴۸ اثر منتخب دیگر به نمایش گذاشته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =