کد خبر: 321718
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
بازدید 272
«جان فدا» شعار برنامه‌های هفته بصیرت مرکز قیدار کانون

شخصیت پاک و آسمانی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در ویژه برنامه‌ی «جان فدا» برای اعضای مرکز قیدار و دانش‌آموزان مدرسه شاهد امام رضا (ع) معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ مرکز قیدار در تعامل شایسته با مدرسه شاهد امام رضا (ع) ویژه برنامه «جان فدا» را با هدف تجلیل از مقام شامخ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و آشنایی بیشتر دانش آموزان با ابعاد مختلف شخصیتی و سیره رفتاری و عملی سردار دل‌ها و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهید سلیمانی پاسداشت تلاش‌ها ورشادت‌های ایثارگران برگزار شد. تا از این رهگذر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.

شایان ذکر است طرح سلاله‌ها در دو بخش با عناوین (جان فدا و سرباز وطن ) با هدف ترویج و تببین فرهنگ ایثار و شهادت به نسل کودک و نوجوان با حضور ارزشمند امام جمعه و مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت پرورشی و کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش برگزار شد تا دانش اموزان با مردان و زنانی که پای در راه دفاع ارزش های دفاع مقدس گذاشته اند بیشتر آشنا شوند.

 حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه شهرستان قیدار بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی با استفاده از بصیرت، آگاهی، استقامت، شجاعت، صداقت، دوراندیشی، و شکیبایی یعنی با بهره گیری از توانایی‌های عقلانی، خود را به اعمال هم‌راستا با هدف متعالی واداشت و خود را از اعمال معارض با هدف متعالی مهار نمود. او با انگیزه الهی سختی‌ها، گرفتاری‌ها و دشواری‌های روزگار شصت ساله خود را تحمل کرد برای خدا و در راه خدا.

موسوی اظهار داشت ویژگی‌هایی که ما برای حاج قاسم قائل هستیم عبارتند از اخلاص، صداقت، وفاداری، انقلابی بودن، جهادی بودن، شجاعت، مقاومت، استقامت در مقابل سختی‌ها، فداکاری، نوع دوستی و اخلاق، معنویت، عشق به شهادت، حساسیت به حدود شرعی، استکبار ستیزی، تعهد، ایمان، ولایت‌مداری و... اینها ویژگی‌هایی هستند که در تعالیم اسلام داریم. در وجود حاج قاسم این ویژگی‌ها تبلور پیدا کرد و یک قهرمان پدید آورد. اینکه الان صحبت از مکتب حاج قاسم است، مکتب حاج قاسم یعنی مصادیق عملی آن چیزی که اسلام گفته را دنبال کنید، کاری که حاج قاسم انجام داد.

در سایه این برنامه دانش آموزان در کارگاه اسلامی گفتمان دینی، کارگاه کتابخوانی و قصه‌گویی، معرفی شخصیت و معرفی وقایع تاریخی ۹دی و دهه بصیرت و روز جهانی مقاومت، نمایش فیلم، کاردستی خلاق لاله‌های روشن، مسابقه شرکت نمودند.

پایان بخش برنامه تجلیل از اعضای موفق، ممتاز قرآنی، اخلاقی، فعال فرهنگی و هنری بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =