کد خبر: 321859
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
آغاز طرح کانون مدرسه در مازندران

طرح کانون مدرسه در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری مازندران آغاز به کارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، طرح کانون مدرسه از طرح‌های مشترک کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش بوده که با هدف هم‌افزایی بیشتر میان کانون ومدارس  انجام می‌شود.

این طرح به منظور آشنایی کودکان، نوجوانان، اولیای تربیتی و والدین با کانون، فعالیت‌­ها و اهداف آن در 16 مرکز فرهنگی هنری واجد شرایط و 9 مرکز داوطلب کانون پرورش فکری در استان مازندران اجرا می‌شود و  دانش‌آموزان در قالب یک بازدید یک روزه در ماه در مراکز کانون حضور یافته و متناسب با دروس خود به انجام فعالیت‌های متنوع درحوزه؛ فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی می‌پردازند.

بر همین اساس در ابتدا ضمن برگزاری نشست هماهنگی ادارات کل کانون و آموزش پرورش مازندران، انجام مکاتبه‌های اداری و اعلام مراکز مشمول طرح، مکاتبه‌های شهرستانی شکل گرفت و در نهایت با برگزاری جلسات مسؤولان مراکز فرهنگی هنری با ادارات آموزش و پرورش شهرستان ضمن انتخاب مدارس هدف، طرح کانون و مدرسه در استان اجرا شدکه بر اساس آن دانش آموزان ضمن حضور در کانون، متناسب با برنامه‌های درسی خود به انجام فعالیت‌ها فوق برنامه می‌پردازند.

انجام فعالیت‌های: قصه گویی- معرفی شخصیت – معرفی وقایع و ایام - معرفی کتاب– ساخت کاردستی- انجام فعالیت‌های نمایشی- نمایش فیلم- برگزرای کارگاه‌های نقاشی- خوشنویسی- داستان و شعر و سفالگری بخشی از برنامه‌های اجرایی این طرح  است.

 

طرح «کانون مدرسه» عنوان طرح مشارکتی است که ذیل تفاهم ­نامه­ی وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تدوین و در یک فرایند سه ساله در سراسر کشور در حال اجراست.

آغاز طرح کانون مدرسه در مازندران

آغاز طرح کانون مدرسه در مازندران

آغاز طرح کانون مدرسه در مازندران

آغاز طرح کانون مدرسه در مازندران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =