حضور مسئولان و معلمان آموزش و پرورش در طرح «کانون مدرسه» قیدار

مرکز فرهنگی‌هنری قیدار کانون پرورش فکری استان زنجان دهه فجر را با برگزاری جلسه شورای فرهنگی طرح کانون مدرسه با حضور مسئولان و معلمان حاضر در این طرح آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ جلسه شورای فرهنگی طرح کانون مدرسه در مرکز قیدار با حضور ارزشمند معاونت آموزشی و پرورشی اداره آموزش و پرورش، مربیان کانون و مدیران مدارس شهر قیدار نبی (ع) برگزار شد.

در این جلسه هم اندیشی علی‌بیگلو ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب، خواستار تعامل هرچه بیشتر آموزش و پرورش با کانون پرورش فکری شد. علی بیگلو بیان نمود: کانون مدرسه طرحی است که براساس آن از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مربیان و مراکز کانون در راستای درونی کردن مفاهیم آموزشی دوره ابتدایی و ترویج کتاب‌خوانی استفاده می‌شود.

مربی مسئول امور فرهنگی مرکز قیدار گفت: اهداف این طرح توانمندسازی مخاطبان در بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های کتابخانه، ایجاد خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، انس‌دادن دانش‌آموزان با مطالعه و کتاب‌خوانی، ایجاد لذت در یادگیری و بهره‌گیری از فعالیت‌های متنوع برای یادگیری به شیوه غیرمستقیم می باشد.

در ادامه برنامه، علی‌بیگلو مربی مسئول مرکز قیدار اشاره نمود انتظار جامعه با توجه به شرایط موجود از سازمان‌های فرهنگی و آموزش و پرورش بسیار زیاد است و تعامل کانون پرورش فکری با آموزش و  پرورش می تواند راهگشای مسائل فرهنگی، هنری و آموزشی در شرایط موجود باشد.

سپس مشایخی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش از همکاری، توجه و نگاه ویژه مربیان کانون پرورش فکری و تعامل مطلوب با مدارس و همراهی در اجرای برنامه‌های حوزه تعلیم و تربیت تقدیر وتشکر نمود و به اهمیت تعامل و همراهی مجموعه های فرهنگی اشاره و به تبین اهداف و اولویت‌های این نهاد در مسیر کشف و پرورش استعداد آینده سازان ایران اسلامی پرداخت.

 در ادامه برنامه حسینی معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش بیان نمود توسعه‌ی فعالیت‌های تربیتی، پرورش خلاقیت و کسب تجربه‌های جدید از اهداف اجرای طرح «کانون مدرسه» است که مراجعه کنندگان به صورت آموزش غیرمستقیم، مفاهیم و آموزه‌های اخلاقی را با انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در فضای جذاب و دلنشین مراکز کانون کسب خواهند کرد.

 حسینی، بر همین اساس ضمن ارزشمند توصیف کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ادبی کانون پرورش فکری به فعالیت‌های خلاقانه طرح کانون مدرسه اشاره کرد و ارائه برنامه های کتاب محور و مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی را از اولویت‌های این دو مجموعه عنوان کرد و بیان نمود تقویت این همکاری‌ها نقش بسزایی در توانمندسازی مخاطبان ایفا می کند.

در پایان جلسه اعضای شورای فرهنگی، نحوه‌ی اجرای طرح در کانون را مورد بررسی قرار داده و ضمن تاکید بر رعایت الزامات برنامه و ثبت گزارش و مستندسازی روند اجرای طرح، برقراری ارتباط موثر مربیان و معلمان با اعضای طرح، و اولیای دانش‌آموزان را در توسعه فعالیت‌های کانون، تاثیرگذار دانستند.

حضور مسئولان و معلمان آموزش و پرورش در طرح «کانون مدرسه» قیدار

حضور مسئولان و معلمان آموزش و پرورش در طرح «کانون مدرسه» قیدار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =