کد خبر: 322845
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
بازدید 142
آغاز کار کانون استان تهران، در هفته‌ی کانون-مدرسه

کانون استان تهران همزمان با دهه‌ی فجر مجری طرح کانون-مدرسه به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی-هنری حجاب است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان تهران؛ در روز آغازین این ویژه‌برنامه ۱۰۰ نفر از دانش آموزان مدارس تهران، مهمان نمایشگاه طرح کانون-مدرسه بودند.

این نمایشگاه از سوی معاونت فرهنگی کانون با مشارکت کانون پرورش فکری استان مرحله نخست اجرای خود را برای گسترش در کانون های سراسر کشور آغاز کرده است.

در آیین افتتاحیه‌ی این نمایشگاه فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون، همراه با مدیران، معاونان و کارشناسان ستادی از اجرای فعالیت ها بازدید کردند. این برنامه با حضور سیدعلی حسینی معاون اداری و مالی، مهرنوش قربانعلی معاون فرهنگی، کارشناس مسئولان فرهنگی و هنری و مربیان فرهنگی، ادبی، هنری استان تهران افتتاح شد.

در سیر اجرای برنامه های این نمایشگاه دانش آموزان ابتدا در سالن غدیر با طرح کانون و مدرسه بیش از پیش آشنا شدند و در کارگاه قصه گویی حضور پیدا کردند و قصه های فرشته ای از آسمان و هزارپا را به روایت مهتاب شهیدی و فاطمه روحی رحیم شنیدند.

پخش انیمیشن منتخب سمپاش از دیگر برنامه هایی بود که در سالن غدیر به اجرا در آمد. سپس دانش آموزان در کارگاه های کاردستی به ساخت پرچم ایران، کارگاه نوشتن خلاق به نوشتن پیام های صلح و دوستی برای دیگر دانش آموزان ایران و جهان پرداختند. کارگاه های نقاشی، سفال و خوشنویسی از کارگاه های هنری نمایشگاه بود که در آن اعضا به نقاشی گروهی درباره خاطره های خود از جشن های انقلاب، راهپیمایی های ۲۲ بهمن و خاطره های این ایام پرداختند و شعارهای انقلاب و پیام های صلح و دوستی را خوشنویسی کردند.

در این نمایشگاه بخشی از سازه های مرکز سوفار، مرکز ۷ کانون استان تهران نیز در کنار سفالگری برای بازدید گان به نمایش در آمده است. ایستگاه دیگر برنامه های این هفته بازدید دانش آموزان از موزه ملی کودک و نوجوان کانون است که در این ایام به آثار تصویرگری کتاب های کانون با مضامین انقلاب آراسته شده است.

نمایشگاه کانون و مدرسه از ۱۷ بهمن تا ۲۶ بهمن (به استثنای روزهای تعطیل) فعالیت خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =