مسوولان نهادهای مختلف، کانون را محل ارتباط خود با کودکان و نوجوانان قرار دهند

فرهاد فلاح در جریان سفر خود به استان آذربایجان غربی با حضور در جشنواره استانی «کبوتر کوچه ما» به تشریح ظرفیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شرایط کنونی کشور پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح امروز در میاندوآب ضمن تجلیل و قدردانی از مسوولان استانی حمایت کننده جشنواره کبوتر کوچه ما، این نوع برنامه ها را زمینه ساز کنشگری اجتماعی کودکان و نوجوانان در عرصه معرفی شهدا برشمرد و خطاب به مسوولان این استان افزود: هر کار کوچکی که شما رقم می زنید برای کودکان و نوجوانان سرنوشت ساز است و می تواند مسیر زندگی آنها را تغییر دهد. از این رو جشنواره کبوتر کوچه ما یک اقدام کنشگرانه در قالب فعالیت‌های اجتماعی است که بچه‌ها را با زندگی شهدا درگیر می کند و الگوسازی را شکل می‌دهد.
در این مراسم که فرماندار و امام جمعه میاندوآب نیز حضور داشتند، فرهاد فلاح ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۶۰ شهید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نتیجه فعالیت های هدفمند کانون را تربیت کودکان و نوجوانانی با خودباوری بالا و تلاش و کوشش هدفمند دانست و بیان داشت: این روزها شبکه‌های معاند خارجی از کانون پرورش فکری ناراحت و عصبانی هستند و این عصبانیت خود را در برنامه هایشان نیز نشان می دهند. اما این ناراحتی نشان می دهد کانون در مسیر صحیحی حرکت می کند و برگزاری چنین برنامه‌هایی با موضوع شهید و شهادت و الگوآفرینی اجتماعی از شهدا قطعا عصبانیت دشمنان را در پی دارد.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان الگو سازی و الگو آفرینی را برای کودکان ونوجوانان در برهه کنونی ضروری برشمرد و نتیجه آن را در سازندگی جامعه ارزیابی کرد و خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم گفت: شما باید به آنچه خدا به شما داده است باور داشته باشید و با برنامه ریزی و تلاش منظم توانایی های خود را بروز دهید اهدافی را برای خود تعریف و با تمام توان به سمت دستیابی اهداف تلاش کنید و مطمئن باشید با یک تلاش مستمر و هدفمند به هر چه بخواهید خواهید رسید.  
وی افزود: درهای کانون به روی همه کودکان و نوجوانان در سراسر ایران باز است و حضور شما را در کانون گرامی می داریم. از سوی دیگر مسوولان نهادهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی از ظرفیت های کانون برای تعامل، گفت و گو و ارتباط با کودکان و نوجوانان استفاده کنند و این ظرفیت به خوبی در کانون وجود دارد.
در بخش پایانی این مراسم با حضور معاون فرهنگی کانون، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان آذربایجان غربی و مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان آذربایجان شرقی از برگزیدگان جشنواره کبوتر کوچه تقدیر کردند.
گفتنی است، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی یک سفر دو روزه برای بازدید از مناطق زلزله زده خوی وارد استان آذربایجان غربی شده است و فردا از نزدیک وضعیت کودکان و نوجوانان مستقر در اردوگاه های اضطراری را بررسی خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =