اردوی علمی پرنده بینی گونه های آبزی و کنار آبزی ساحل خلیج فارس

به مناسبت روز ملی خلیج فارس اردوی علمی پرنده بینی با حضور کودکان و نوجوانان و با همکاری مرکز آموزش محیط زیست اداره آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ به همت مرکز تخصصی علوم کانون، مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ و مرکز پستی بندرعباس اردوی علمی پرنده بینی برگزار شد.

این اردوی علمی که به مناسبت روز ملی خلیج فارس و از سری برنامه های زمین نقطه آبی پیش بینی شده بود؛ با حضور محیط بان علی کریمی از اداره کل حفاظت محیط زیست برگزار شد.

اردوی علمی پرنده بینی گونه های آبزی و کنار آبزی ساحل خلیج فارس

در این اردو بیش از ۵۰ نفر از اعضا با استفاده از تلسکوپ پرنده بینی به تماشای پرندگان آبزی و کنار آبزی ساحل خلیج فارس نشستند.

این برنامه علمی با همکاری مرکز آموزش محیط زیست اداره آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست برگزار شد. در این رصد علمی اعضا با استفاده از تلسکوپ پرنده بینی به تماشای پرندگانی همچون فلامینگوها، کاکایی ها، آبجی لک ها و غیره پرداختند.

 همچنین اعضا با نحوه رشد و تولید مثل درختان حرا _درختانی که با جذر و مد آب دریا پیدا و پنهان می شوند، آشنا شدند.

جنگل های حرا به دلیل وجود انواع میگو ماهی پلانکتون و عروس دریایی و غیره محل مناسبی برای تغذیه موجوداتی که برای تغذیه به آب وابسته هستند اهمیت دارد. همچنین این جنگل ها به خاطر داشتن هوای مناسب در فصل پاییز و زمستان محل مناسبی برای کوچ پرندگانی است که از نقاط مختلف دنیا برای زمستان گذرانی و تولید مثل به جنگل های حرا استان هرمزگان در شهرستان های جاسک بندر خمیر قشم می آیند؛ مهم بشمار می روند.

اردوی علمی پرنده بینی گونه های آبزی و کنار آبزی ساحل خلیج فارس

در حاشیه این اردو کارگاه ساخت ماهی های کاغذی توسط سید حمیده حسینی مربی فرهنگی مجتمع آفرینش و کارگاه حصیربافی با حضور مریم قنبری مربی کتابخانه پستی بندرعباس اجرا شد.

همچنین کتاب هایی با موضوع دریا از انتشارات کانون پرورش فکری در حوزه داستان، شعر، علمی، سرگرمی در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت.

در پایان با حضور هرمز عروسک نمایشی استان اعضا با تشکیل زنجیره انسانی عهد و پیمان بستند تا از خلیج فارس حفاظت کنند.

اردوی علمی پرنده بینی گونه های آبزی و کنار آبزی ساحل خلیج فارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =