ارسال رایگان بسته‌های پستی ویژه اعضای کانون هرمزگان

طی جلسه مشترک و با همکاری و تعامل بین کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان با اداره کل پست هرمزگان، ارسال بسته های پستی برای اعضای کانون هرمزگان رایگان شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، روز یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری استان با حضور در دفتر علی نقی زاده سرپرست اداره کل پست هرمزگان همراه با کارشناس آفرینش های ادبی و روابط عمومی کانون پرورش فکری برای جلسه ای مشترک حضور یافت.

در این جلسه پشتکوهی ضمن معرفی و شرح فعالیت کتابخانه های ثابت و سیار روستایی به معرفی کتابخانه پستی پرداخت و گفت: فعالیت کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بسیار باسابقه و درخشان است و امتیازی که این کتابخانه نسبت به سایر کتابخانه های ثابت و سیار کانون دارد این است که فرصتی را برای دسترسی کودکان و نوجوانان در دورترین نقاط روستاها که دسترسی به مراکز فرهنگی و هنری کانون ندارد فراهم کرده است تا اهداف کانون که ترویج مطالعه و کتابخوانی است را با ارسال کتاب ومحتوای آموزشی و پرورشی مناسب بدست کودکان ونوجوانان در مناطق محروم و دور دست محقق کند.

پشتکوهی ضمن قدردانی از اداره پست در خدمت رسانی حوزه کودک ونوجوان افزود: با همکاری و خدمات شایسته ای که اداره پست از دیرباز با کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در ارسال کتاب های کتابخانه پستی داشته است به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی وافزایش سطح دانش و آگاهی، کتاب و مطالب خواندنی را از طریق پست وپاکت های پستی برای اعضا ارسال شده است که اعضا پس ازمطالعه وبرگشت از همان طریق براساس نیاز وعلاقه مندی های خویش کتاب جدیدی را دریافت می کنند.

وی افزود: از دیگر خدمات ارزنده ای که اداره پست در بخش حوزه کودک ونوجوان با کانون پرورش فکری همکاری دارد در واحد آفرینش های ادبی کانون «بخش مکاتبه ای» است.

ارسال رایگان بسته‌های پستی ویژه اعضای کانون هرمزگان

وی ضرورت فعالیت بخش مکاتبه ای را برای رشد و پرورش کودکان و نوجوانان دور از کتابخانه را ضروری دانست و گفت: اگر با همکاری و مشارکت اداره پست در بخش خدمت فرهنگی این خدمت از طریق پست به صورت رایگان برای کودکان و نوجوانان استان هرمزگان صورت بگیرد بسیار امری ارزنده است.

در ادامه طاهره مسافری کارشناس آفرینش های ادبی به فعالیت بخش مکاتبه ای واحدآفرینش های ادبی پرداخت و گفت: بیشتر اعضای این بخش را کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی که به مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دسترسی ندارند تشکیل می‌دهند.

ما در حال حاضر ۱۶۷ عضو مکاتبه ای در استان داریم و انتظار داریم تمامی کودکان ونوجوانان استان را پوشش دهیم سال گذشته ۶۷۹ نامه در بخش ادبی ارسال و دریافت کرده ایم و ۱۱۰کتاب برای کودکان ونوجوان از طریق پست ارسال شده است.

مسافری افزود: بخش مکاتبه ای کانون پرورش فکری بسیار برای کودکان ونوجوانان جذاب است مربی با نوشتن نامه و ارسال آن به کودک یا نوجوانی در دورترین نقاط و پاسخگویی آنها این فرصت را فراهم میکند که علاوه بر پرورش مهارت ادبی کودک ونوجوان مهارت های فردی چون اعتماد به نفس، شیوه نامه نگاری و ابراز احساسات و... را در آنها تقویت کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان عضویت کودکان و نوجوانان کارکنان پستچی، ویژه برنامه شاد فرهنگی در روز جهانی پست برای فرزند کارکنان همزمان در هفته ملی کودک و ارسال نامه اول واحد مکاتبه ای برای فرزندان آن اداره را جز همکاری و برنامه های کانون عنوان کرد.

در پایان سرپرست اداره کل پست هرمزگان در خصوص درخواست مدیرکل کانون در  ارسال رایگان مرسولات کانون ویژه اعضا، و چاپ تمبر اختصاصی آثار اعضای برگزیده ملی ( نقاشی ، عکس ، شعر و داستان و..... ) کانون قول مساعد و همکاری را دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =