تعاملات کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استثنایی بیشتر خواهد شد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از امضا تفاهم نامه با آموزش و پرورش استثنایی با هدف همکاری های مشترک و توانمندسازی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی فرهاد آقا بیگی  گفت : دو طرف در زمینه فراهم آوردن زمینه حضور این مخاطبان، شامل کودکان و نوجوانان دارای آسیب‌های شنوایی، بینایی و معلولان جسمی و حرکتی در مرکز فراگیر کانون در کنار دیگر اعضای کانون و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی آنان از طریق غنی‌سازی اوقات فراغت توافق کردند.

آقا بیگی با بیان اینکه طی امضا تفاهم نامه ی کشوری بین کانون پرورش فکری  و آموزش و پرورش استثنایی استان  جلسه ای با همین موضوع تشکیل شد گفت : از این پس   تعاملات آموزش و پرورش استثنایی و کانون بیشتر می شود .

او گفت : قبل از این نیز در زمینه برگزاری کارگاه های کانون پرورش در مدارس استثنایی ،حضور دانش آموزان  مدارس استثنایی در کانون و همچنین برگزاری  همایش هایی مانند همایش اوتیسم که اخیرا با همکاری کانون در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری برگزار شد  کانون با آموزش و پرورش استثنایی تعامل داشته است.

آقابیگی با اشاره به اینکه  در طی این جلسات مقرر شد طبق این تفاهم نامه  دانش آموزان مدارس استثنایی  در تابستان از کارگاه ها و فعالیت های کانون استفاده کنند افزود : کارگاه قصه گویی  نیز در تابستان ویژه مربیان و معلمان استثنایی از طرف کانون برگزار خواهد شد .

او بیا ن کرد : مقرر شد در مهرواره ها و فراخوان های ملی و بین المللی که در طول تابستان برگزار خواهد شد به این مدارس  اطلاع رسانی شود تا دانش آموزان و معلمان استثنایی در این برنامه ها و جشنواره ها  شرکت کنند .

آقا بیگی  همچنین  از تخفیف ۳۰ درصدی  برای فرزندان همکاران آموزش پرورش استثنایی  برای شرکت در  کارگاه های مهارت زندگی خبر داد. 

به گفته ی او  در این تفاهم نامه مقرر شد کانون پرورش فکری جهت صوتی شدن منابع درسی برای این دانش آموزان حمایت کند.

 مدیر کل کانون پرورش فکری استان گفت : آموزش و پرورش استثنایی نیز  متعهد شد تادر خصوص نحوه برخورد با کودکان و نوجوانان ناتوان جسمی و حرکتی یا کودکان و نوجوانانی که  دارای آسیب های  شنوایی و بینایی  هستند جزوات آموزشی را برای مربیان کانون ارسال کنند .  

اقا بیگی با اشاره به  اینکه  آموزش و پرورش استثنایی استان نیز در ارتباط با خدمات گفتار درمانی و شنوایی سنجی و بینایی سنجی قول همکاری با همکاران و فرزندان کانون دادند ادامه داد:این مصوبات مطابق تفاهم نامه در سه ماه تابستان بین آموزش و پرورش و کانون صورت گرفت تا در این بازه زمانی اجرا شود .

گفتنی است ؛ جلسات دیگر   جهت برنامه ریزی بلند مدت برای سال تحصیلی  در مرداد ماه برگزار خواهد شد  .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =