کد خبر: 326112
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
برگزاری کارگاه نجوم و رصد ماه در کانون پرورش فکری بستک

برای نخستین بار د رمرکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مرکز بستک با همکاری آکادمی فیزیک و نجوم کارگاه فضا و نجوم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، اولین کارگاه فضا و نجوم در مرکز بستک با هدف آشنایی با نجوم و ستاره شناسی با همکاری آکادمی فیزیک و نجوم بندرعباس برگزار شد.

زهرا رحمانی مسئول کانون پرورش فکری مرکز بستک گفت : فعالیت نجوم از جمله فعالیتهای علمی و جذاب کانون است که با هدف شناخت بهتر جهان آفرینش و کشف رازهای آسمان و اجرام آسمانی، آشنایی با خالق هستی و پرورش روحیه پرسشگری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

محمد امین پاسلار زاده به عنوان مدرس این کارگاه ضمن معرفی منظومه شمسی گفت: هشت سیاره اصلی و تعدادی سیاره کوتوله بیش از ۱۶۰ قمر، میلیون ها سیارک و اجسام سنگی دیگر منظومه شمسی را تشکیل می دهند.

وی افزود: همه ی اعضای منظومه شمسی از گاز و غباری به نام سحابی شکل گرفته اند که این فرایند حدود ۵ میلیون سال با شکل گیری خورشید آغاز شد.

برگزاری کارگاه نجوم و رصد ماه در کانون پرورش فکری بستک

گفتنی است در این کارگاه ۴۵ عضو کودک و نوجوان از طریق نمایش فیلم با منظومه شمسی آشنا شدند سپس با حضور در گنبد آسمان نما آسمان شب را نظاره کردند و در ادامه به رصد ماه با تلسکوپ پرداختند محمد امین پاسلار زاده دبیر کل آکادمی فیزیک و نجوم بندرعباس با مدرک کارشناس ارشد گرانش و فیزیک نجومی و کارشناس فیزیک هسته ای م تدریس این دوره از کارگاه آموزشی کانون را به عهده داشت.

برگزاری کارگاه نجوم و رصد ماه در کانون پرورش فکری بستک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =