بیست و چهارمین نشست انجمن شعر نوجوان برگزار شد

با حضور اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بیست و چهارمین نشست انجمن شعر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، این نشست با حضور اسماعیل اله دادی شاعر، نویسنده و منتقد ادبی، طاهره مسافری کارشناس آفرینش های ادبی استان، عبدالحمید انصاری نسب مربی ادبی و مسئول انجمن شعر و اعضای نونگاه، نوجوان و ارشد انجمن شعر در تاریخ ۳۱ خردادماه به صورت حضوری و آنلاین در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

اسماعیل اله دادی میهمان انجمن، ضمن نقد اشعار نیایش عظمایی درباره ی نقش کلمات در شعر سخن گفت و این بخش از شعر سهراب را خواند: «و یک بار هم در بیابان کاشان هوا ابر شد/ و باران تندی گرفت/ و سردم شد آن وقت در پشت یک سنگ/ اجاق شقایق مرا گرم کرد»

سپس وی گفت: در این شعر به جای کلمه ی «شقایق» هیچ کلمه ی دیگری نمی توان قرار داد. تمام کلمات شعر باید به همین گونه باشد. در این صورت است که می توان گفت آن شعر، شعر خوبی است و کلمات درست در جای درست قرار گرفته اند.

وی در ادامه ی سخنان خود و پس از نقد رباعی هایی از ثنا قنبری نسب، از شاعرانی همچون ایرج زبردست، جلیل صفربیگی و بیژن ارژن به عنوان رباعی سرایان موفق ایران نام برد و به اعضای علاقه مند به رباعی توصیه کرد اشعار این شاعران را بخوانند.

اله دادی همچنین در دنباله ی نقد اشعار معصومه پودات، درباره ی شعر دهه ی هفتاد که دوران شعر معناگریز بود توضیح داد و شاعرانی از این دوران همچون گراناز موسوی و روجا چمن کار را به اعضا معرفی و خواندن اشعار این شاعران را پیشنهاد نمود.

در این نشست اشعاری از نیایش عظمایی، معصومه پودات و ثنا قنبری نسب قرائت شد و رقیه حیدری زاده، آناهید دهقانی پور و همچنین میهمان برنامه نظرات خود را در خصوص اشعار خوانده شده بیان کردند.

پایان بخش این نشست خوانش شعر توسط اعضا و مهمان برنامه بود. شایان ذکر است اسماعیل اله دادی متولد ۱۳۵۴ در شهرستان الیگودرز است.

از اله دادی تاکنون کتاب های زیر به چاپ رسیده است: این شب‌ها که آفتابی نمی‌شوی، بوسم نکن دوست ندارم، از پیشم برو مزاحم نشو، کبوتر و تانک، چهره‌ات چقدر آشناست، دوربین خدا، ماسک ضد پلیس (مجموعه داستانک طنز) ، مزه‌ی مهربانی (بازنویسی قصه‌های عطار نیشابوری)، مهمان‌هایی با کفش‌های لنگه به لنگه (همراه با محمد دهریزی) و...

جوایز و افتخارات: منتخب نخستین و دومین کنگره ملی شعر کتاب در بخش بخش کودک و نوجوان به سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ - برگزیده‌ی جایزه‌ی جهانی داستان ما و کرونا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =