کد خبر: 327733
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۲
اختتامیه دومین مهرواره استانی آوای حرا ۲۶ تیرماه برگزار می شود

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان پس از دریافت و داوری آثار ارسالی به دبیرخانه، اختتامیه دومین مهرواره استانی آوای حرا را ۲۶ تیرماه در سالن مجتمع آفرینش بندرعباس برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان،پروین پشت کوهی مدیرکل کانون پرورش فکری استان گفت:جشنواره «دومین مهرواره آوای حرا» با محور موضوعی پاسداشت زبان مادری و گویش های محلی متداول در جزایر، روستاها و شهرهای استان هرمزگان در بخش‌های بازنویسی قصه‌های پدر بزرگ و مادربزرگ‌ها به گویش مادری و خلق اثر در قالب شعر، داستان و متن ادبی باگویش های هرمزگان برگزار شد.
وی افزود: این مهرواره سال گذشته نیز با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با ادبیات شفاهی به عنوان زیربنای ادبیات کودک، تقویت هویت ملی و قومی با تسلط به زبان مادری به عنوان بازتولید فرهنگ و هویت ویژه هر جامعه، آشنایی با چهره های شاخص استان در حوزه ادبیات بومی، آشنایی با گویش‌های مختلف استان و کمک به حفظ آن برگزار شد و ۳۱ نفر مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.
پشتکوهی بیان کرد : با استقبال پرشور کودکان ونوجوانان در این مهرواره مهلت ارسال آثار تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ تمدید شد.  برگزیدگان  هر بخش از مهرواره  مورد  تقدیر قرار می گیرند .
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان گفت: اختتامیه این جشنواره با اعلام برگزیدگان روز ۲۶ تیرماه طی مراسمی در سالن سینما کودک مجتمع آفرینش بندرعباس برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =