جایگاه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در گفتمان انقلاب اسلامی مهم است

حجت الاسلام و المسلمین تقدیری مشاور مدیر عامل کانون و رییس بنیاد ملی نوجوان سازمان ملی سازمان تبلیغات اسلامی کشور طی نشستی با کارکنان و مربیان کانون، نقش مربیان کانون در تربیت اسلامی و جایگاه کانون در گفتمان انقلاب اسلامی را مهم ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، ظهرامروز سه شنبه ۳ مرداد ماه ۱۴۰۲ نشست تخصصی «نقش مربیان در تربیت حسینی کودکان ونوجوانان» با حضور جمعی از کارکنان و  به صورت مجازی ویژه مربیان کانون در سطح استان با دعوت از حجت الاسلام و المسلمین حامد تقدیری، مشاور مدیر عامل کانون، رییس سازمان ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی کشور برگزار شد.

بر همین اساس تقدیری طی سخنانی کانون را محیطی تربیتی و با حضور مربیان عاشق و علاقه‌مند به کار دانست و گفت: کودکان ونوجوانان این علاقه و عشق مربیان کانون را درک می کنند و همین ویژگی بارز باعث شده است تا اثرات تربیتی و ویژگی‌های مثبت شکل بگیرد و به کودکان و نوجوانان منتقل شود.

جایگاه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در گفتمان انقلاب اسلامی مهم است

وی با اشاره به فعالیت مربیان کتابخانه‌های سیار کانون و مربیان مشارکت کننده در پیک امید را مصداق علاقه‌مندی این مربیان دانست و گفت: این مربیان با تمام سختی‌ها در تلاشند تا کار و مفاهیم تربیتی بیشتری به مخاطبان منتقل شود.

تقدیری ادامه داد: پیک امید کانون ظرفیتی است که به همت مربیان کانون در حال انجام است و اینکه کانون با این ظرفیت‌ها به سراغ بچه ها می رود را نیز میتوان از ویژگی‌های مهم کار فرهنگی در این مجموعه نام برد.

رئیس بنیاد ملی نوجوان و رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت کشور بیان کرد: مربیان کانون از راه‌های خلاقانه کودکان ونوجوانان به محیط کانون جذب می کنند و با ارتباط صمیمی به مخاطبان خود در هدایت اعضا و رشد معنوی، تربیت دینی و تعالی  آنان ایفای نقش می کنند.

وی پرهیز از روز مرگی و برنامه‌ریزی را از دیگر ویژگی‌های مربیان کانون دانست و گفت: لازم است مربیان برای رشد و تعالی خود نیز تلاش کنند چرا که مربیان کانون هستند که به کانون روح می‌دهد و کانون همیشه با مربی تعریف می شود.

وی به نگاه ویژه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به مجموعه کانون نیز اشاره کرد و ادامه داد: جایگاه کانون در گفتمان انقلاب اسلامی جایگاه مهمی است.

گفتنی است در ابتدای این نشست طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان نیز ضمن قدردانی از حضور حجت الاسلام تقدیری رییس ستاد ملی روایت پیشرفت در کانون به مهمترین برنامه‌های کانون  در دو سال اخیر دولت اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به برنامه های کانون در ماه محرم، از لحظه‌های محرم به عنوان لحظه های متبرک و سازنده یاد کرد که مربیان کانون با استفاده از این فرصت به دنبال انتقال مفاهیم عاشورا به روش‌های غیر مستقیم و اثر گزار هستند که نمونه آن برنامه‌های فرهنگی و هنری و ادبی در سطح مراکز و به صورت ویژه برگزاری گردهمایی کودکان عاشورایی بود.

جایگاه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در گفتمان انقلاب اسلامی مهم است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =