نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان 13 اردیبهشت برگزار می‌شود

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان استان همدان، 13 اردیبهشت با حضور 10 گروه نمایشی برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، کارشناس نمایش و تئاتر کانون از برگزاری اختتامیه نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان استان همدان در 13 اردیبهشت خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور 10 گروه نمایشی از سراسر استان در سینما کانون همدان برگزار می‌شود.

نوشین بیگلریان ادامه داد: تابستان سال 1402 فراخوان جشنواره از تهران ارسال و اطلاع رسانی به مراکز و گروه‌های اجرایی انجام گرفت.

وی افزود: از این 10 گروه، 6 گروه از مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند و چهار گروه آزاد شرکت کرده‌اند.

بیگلریان خاطرنشان کرد:  مدیر کل کانون پرورش فکری استان همدان، دبیر جشنواره است و این اختتامیه با حضور کودکان و نوجوانان از صبح تا عصر و اعلام نتایج داوران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: داوران جشنواره احمد بیگلریان، پیشکسوت تئاتر و نمایش استان همدان، لیلا رسولی مربی مسئول مرکز شماره 3 همدان و حسین صفی، کارشناس مسئول نمایش از اداره کل ارشاد هستند.

کارشناش هنری با بیان اینکه کودکان و نوجوانان با نمایش و تئاتر ارتباط قوی برقرار می‌کنند، گفت: یکی از راه‌های انتقال مفاهیم تربیتی و آموزشی از طریق هنر خصوصا نمایش خواهد بود.

وی تصریح کرد: تجربه کار با کودکان به عنوان مربی نمایش و تئاتر در کانون در طول سال‌ها فعالیتم نشان داده که بچه‌ها از کار در گروه نمایشی بسیار لذت می‌برند و کار گروهی را یاد می‌گیرند که این خود نوعی آموزش مهارت زندگی است.

بیگلریان ادامه داد: در پایان با نظر هیات داوران سه نمایش به عنوان کار برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که مرحله کشوری در شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: گروه‌های شرکت کننده در بخش‌های تئاتر صحنه‌ای، عروسکی و خیابانی در گروه سنی کودک، نوجوان و ارشد حضور دارند که اکثرا از اعضای فعال مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند.

کارشناس هنری خاطرنشان کرد: امیدواریم که جشنواره هنرهای نمایشی با قوت و قدرت بسیار برگزار شود و آثار فاخر به مرحله کشوری راه پیدا کند.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برگزاری جشنواره‌های هنری و نمایشی مختلف به دنبال کشف، رشد و پرورش استعدادهای مختلف هنری است، گفت: اعضایی فعال کانون در کنار مربیان متخصص و متعهد به سرعت رشد کرده و توانسته‌اند به مسابقات و جشنواره‌های مختلف راه پیدا کرده و رتبه‌های برتر ملی و بین المللی را کسب کنند و حتی راه و مسیر حرکت خود را به سوی آینده پیدا کنند.

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان 13 اردیبهشت برگزار می‌شود

      
     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =