کد خبر: 339004
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
بازدید 177
تکاپوی اردیبهشتی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

اردیبهشت ماه  امسال در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با شور و تکاپوی برنامه‌های متنوع همراه شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین مناسبت‌های ماه اردیبهشت در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین با استقبال مربیان و اجرای برنامه‌های متنوع برای مخاطبان همراه شده است.

مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون آبیک با دعوت از اعضای شورای شهر و حضور نوجوانان چند فعالیت به مناسبت روز بزرگ‌داشت سعدی اجرا کرد.

معرفی کانون و فعالیت های بخش های مختلف آن ، تشریح و توضیح جایگاه آثار سعدی در ادبیات فارسی  و معرفی بیشتر آثار و شخصیت وی توسط بتول پورشیخ نویسنده و کارشناس آفرینش‌های ادبی استان و خوانش برخی از آثار این شاعر بزرگ ایرانی از جمله بخش‌های این برنامه بود.

در بخش دیگری از این برنامه اعضای شورای شهر از بخش‌های مختلف مرکز بازدید کردند و با  فعالیت‌ها ، برنامه‌ها و موفقیت‌های اعضا و مربیان کانون در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی آشناتر شدند.

رایزنی درباره تامین نیازمندی‌ها و رفع موانع و مشکلات در راستای خدمات رسانی بیشتر این مرکز به مخاطبان بخش آخر این برنامه بود.

مرکز فرهنگی و هنری کانون الوند با اجرای چند فعالیت روز بزرگداشت سعدی را گرامی داشت.

ساخت کتاب بزرگ گلستان سعدی و معرفی آثار وی به اعضا و سعدی خوانی از جمله این فعالیت‌ها بود.

این مرکز هم‌چنین به مناسبت هفته سلامت با دعوت از یک کارشناس شبکه بهداشت یک کارگاه آموزشی با موضوع خانواده منسجم و کنترل خشم برگزار کرد. معرفی کتاب با موضوع کنترل خشم ، معرفی شعار هفته سلامت، اجرای نمایش "خشم و چراغ راهنمایی"  و آموزش روشهای ابراز و مدیریت خشم از بخش‌های دیگر این کارگاه بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون تاکستان نیز در هفته سلامت با دعوت از یک کارشناس بهداشت و تغذیه نشستی با محوریت "تغذیه سالم، زندگی سالم و دوران بلوغ و بهداشت فردی" برگزار کرد که در پایان به پرسش‌های نوجوانان مهمان این نشست پاسخ داده شد.

اجرای مسابقه از مطالب مطرح شده،  برگزاری کارگاه فرهنگی و هنری با موضوع " زندگی سالم" شامل نمایش خلاق، بحث آزاد و کارگاه ساخت ماسک براساس ویژگی‌های شخصیتی متفاوت نمایش خلاق  اجرا شده از برنامه‌های دیگر این مرکز بود که برای 30 عضو نوجوان دختر اجرا شد.

در ادامه یک کارگاه ادبی و مسابقه ای با عنوان جمله سازی برگزار شد که محوریت آن تغذیه سالم و ناسالم بود و در پایان برندگان این مسابقه معرفی و تشویق شدند.

به همت مرکز فرهنگی و هنری کانون شریفیه ویژه‌برنامه بزرگداشت سعدی با حضور چهل عضو نوجوان دختر مدرسه حضرت معصومه (س) برگزار شد.

معرفی کانون و فعالیت‌های بخش‌های مختلف آن به ویژه بخش ادبی و کارگاه‌های نوشتن خلاق و شعر و داستان، سخنرانی  بتول پورشیخ نویسنده و کارشناس آفرینش های ادبی درباره شخصیت و آثار سعدی و شرح و توضیح برخی ابیات بوستان و گلستان، روان‌خوانی، جمع‌خوانی و خوانش اشعار حفظ شده اعضا از این شاعر، گفتگو درباره باب حکمت سعدی و کاربرد متون حکمت‌آموزدر زندگی، پرسش و پاسخ و در پایان انتخاب اعضای علاقه‌مند و مستعد برای کارگاه ادبی از فعالیت‌های این برنامه بود.

تکاپوی اردیبهشتی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

تکاپوی اردیبهشتی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

تکاپوی اردیبهشتی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =