گفتمان انقلابی و فرهنگ ایثار و شهادت درکانون لرستان ترویج می‌شود

در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان به همکاری واجرای برنامه های مشارکتی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با رضا داوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان دیدار کرد.
در این نشست سرهنگ پاسدار محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به اهمیت و ضرورت تولید برنامه‌های متنوع ویژه کودکان و  نوجوانان، اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران در جهان شناخته شده است و اکنون پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی این انقلاب، حتی دشمنان نیز به عظمت آن اذعان دارند.
رشیدی با اشاره به عملیات وعده صادق افزود: نوع برداشت جهانیان از قدرت جمهوری اسلامی ایران، حاصل زحمت و کار جهادی  و به برکت خون شهدا است. بنابراین ادامه دادن راه شهدا وظیفه همۀ ما است.  
 وی با اشاره به افتخارات کشور ایران در طی تاریخ و حماسه آفرینی‌های این ملت یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت و حوادث تاریخی بایستی در قالب آثار هنری و ادبی با کیفیت و با زبان کودکانه برای کودکان بیان شود.

گفتمان انقلابی و فرهنگ ایثار و شهادت درکانون لرستان ترویج می شود


رشیدی به مشکلات در زمینه کار برای کودکان و نوجوانان پرداخت و ادامه داد: اگر ما واقعیات تاریخی را برای فرزندان این مرز و بوم بیان نکنیم، دشمن با تحریف آنها را برای کودکان و نوجوانان معصوم باز گو می کند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان عنوان کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان سالیانه برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری اجرا می‌کند که بخشی از این برنامه‌ها مختص کودکان و نوجوانان است.  
رشیدی به اهمیت وحدت رویه و همگرایی بین دستگاه‌ها و ادارات در تولید و اجرای برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان آمادگی انجام امور مشترک با سایر ادارات به‌ ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را دارد.

گفتمان انقلابی و فرهنگ ایثار و شهادت درکانون لرستان ترویج می شود


در ادامه این دیدار رضا داوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان ضمن خیر مقدم به میهمان و ابراز خرسندی از حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اظهار داشت: برنامه‌های این اداره در سه بخش فرهنگی، هنری و ادبی و در قالب بیش از ۶۲ فعالیت برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: درحال حاضر۳۰ مرکز کانون پرورش فکری شامل۲۰مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیارفعالیت های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان شهر ها و روستاهای سراسر استان ارائه می دهند.  
وی به جامعه هدف کانون که کودکان ونوجوانان ۶ تا۱۷ هستند اشاره کرد و بیان داشت: کشف استعداد ها و تربیت نسل آینده ساز جامعه با کمک مربیان توانمند کانون برای تربیت فرزندان تراز انقلاب در دستور کار مراکز فرهنگی هنری کانون استان لرستان قرار دارد.  
داوری با اشاره به این نکته که سعی کرده ایم تا فعالیت های مراکز کانون مبتنی بر تربیت و هویت دینی باشد عنوان داشت: بی شک یکی ازدغدغه های ما ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودکان و نوجوانان است و تمام سعی ما این است که نسلی را تربیت کنیم که زمینه ساز ظهور باشد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان به وحدت و هفکری و همگرایی بین ادارات و دستگاههای مختلف تاکید کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمادگی همکاری و مشارکت در برنامه های حوزه ایثار و شهادت با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان را دارد.

گفتمان انقلابی و فرهنگ ایثار و شهادت درکانون لرستان ترویج می شود

گفتمان انقلابی و فرهنگ ایثار و شهادت درکانون لرستان ترویج می شود


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =