کد خبر: 339209
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
خلیج فارس خانه‌ی ماست

به مناسبت دهم اردیبهشت ماه ،روز ملی خلیج فارس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز فرهنگی هنری پارک لاله بندرعباس اردویی با عنوان "خلیج فارس خانه ماست "با حضور اعضا نونگاه پسر برگزارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان هرمزگان، مرکز فرهنگی هنری پارک لاله ، اردو خلیج فارس خانه ماست به مناسبت روز ملی خلیج فارس در ساحل "بوستان پشت شهر بندرعباس"برگزار کرد.
سیده حمیده حسینی مسئول فرهنگی هنری پارک لاله با اشاره به بیانات  مقام معظم رهبری "خلیج فارس خانه ما و جای حضور ملت بزرگ ایران است "به معرفی این روز پرداخت و از اهمیت خلیج فارس این سرمایه ی ملی با اعضا گفتگو کرد.
وی به جهت تفهیم کودکان و نوجوانان نسبت به اهمیت خلیج فارس افزود: خلیج فارس یکی از خلیج های بزرگ دنیاست که به دلیل وجود راه های ارتباطی با کشورهای دیگر بسیار معروف و بااهمیت است.خلیج تا ابد فارس سومین خلیج بزرگ جهان است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ همواره نامش بر سر زبان‌ها بوده است و مردم تمام جهان آن را با نام خلیج فارس یا دریای پارس می شناسند.

خلیج فارس خانه‌ی ماست
حسینی در ادامه به تکریم اقوام و بزرگداشت قهرمانان ملی کشور و معرفی مشاهیری چون حسین بن موسی هرمزی معروف به حاسب ،دانشمند در علوم محض، ریاضی و نجوم و همچنین امام قلی خان،  پرداخت وگفت: امام قلی خان به دستور شاه عباس صفوی پرتقالی ها را که نزدیک به 117 سال جزیره هرمز را تصرف کرده بودند اخراج کرد.

خلیج فارس خانه‌ی ماست
گفتنی است، از جمله فعالیت های دیگراین اردو معرفی کتاب،شعرخوانی توسط اعضا ، بازی های بومی و مسابقه طناب کشی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =