مربی ادبی مرکز فرهنگی هنری مهران :
کتاب ،دریچه ای امن برای ورود به دنیای ناشناخته هاست

فریبا حسن صیفی مربی ادبی مرکز فرهنگی هنری مهران در کانون استان ایلام در آستانه برگزاری سی وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب کودکان ونوجوانان را به خواندن کتاب تشویق نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان استان ایلام ،فریبا حسن صیفی مربی ادبی مرکز فرهنگی هنری مهران ادبی ، با 23 سال سابقه‌ی همکاری با کانون از بطور جدی در حوزه‌ی شعر و ادبیات فعالیت می‌کند. وی در کانون با مربی‌گری و آموزش شعر و داستان در کارگاه‌های ادبی حضوری ومجازی نقش موثری در استعدادیابی ورشد اعضای ادبی به نویسندگی ومطالعه کتاب دارد .

شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان و مربی ادبی مرکز فرهنگی هنری مهران در آستانه‌ی برگزاری سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۱۴۰۳،ضمن تشویق و ترغیب کودکان ونوجوانان به مطالعه ، کتاب را دریچه ای امن برای ورود به دنیای ناشناخته هامی داند و معتقد است که خوانش کتاب اگر در کودکی در ذهن کودک نهادینه شود ،در رشد عاطفی و اجتماعی و تقویت تخیل کودک تاثیر ویژه و مطلوبی دارد .

حسن صیفی همچنین معتقد است ذهن کنشگر کودک در سرزمین کتابها به پاسخ های مطلوب و معقولی دست پیدا می کند ،نقش کتاب در زندگی چه کودک و چه بزرگسال شبیه نور چراغی ست که مسیر تاریک زندگی را روشن می کند وچه بسا بسیاری از مهارتهای اجتماعی ،فردی ،علمی و هنری ، وسعت دایره واژگانی ، تعامل و ارتباطات اجتماعی ، در سایه ی خوانش کتاب حاصل می شود.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مربی ادبی مرکز فرهنگی هنری مهران :
کتاب ،دریچه ای امن برای ورود به دنیای ناشناخته هاست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =