کودکان و نوجوانان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی هستند

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در آیین گردهم‌آیی مسئولان مراکز فرهنگی هنری این کانون از کودکان و نوجوانان به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی یاد کرد.  

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، نخستین گردهم‌آیی مسئولان مراکز فرهنگی هنری کانون مازندران در سال ۱۴۰۳ با حضور مدیرکل، مسئولان این اداره‌کل و مسئولان مراکز استان  در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

حامد فاضلی کبریا در این نشست با بیان اینکه کانون یک سازمان مهم و اثر بخش در حوزه تربیت به شمار می‌آید افزود: کانون به قشری خدمات می‎دهد که معصوم‌ترین و موثرترین قشر جامعه و سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند، به همین منظور خدمت به آنها بسیار حایز اهمیت است.

وی به نقش مربی کانون نیز اشاره داشت و تصریح کرد: رکن مهم تربیت، مربی است. یک مربی خوب می‌تواند با دقت نظر روی موضوع‌های مهم تربیتی و اخلاقی برگرفته از مفاهیم بزرگ دینی و والای انسانی و برجسته سازی آن در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی، کودک و نوجوان  را در مسیر تکوین شخصیت فردی و اجتماعی یاری رساند.

فاضلی از مساله فلسطین و ظلم فاحش اسراییل به کودکان و مردم مظلوم غزه به عنوان نماد حق خواهی و ظلم طلبی یاد کرد و خواستار دقت نظر مسئولان و مربیان مراکز در برجسته سازی این موضوع و نقش آفرینی در این خصوص شد.

وی طرح نور و بحث عفاف و حجاب را یکی دیگر از موارد مهم تربیتی و اجتماعی دانست که می‌بایست به صورت کار فرهنگی به آن نگریسته شود و نقش مربیان مراکز را در تفهیم مباحث اخلاقی و دینی به قشر نوجوان و تقویت ادراک آنان مهم ارزیابی کرد.

بحث دیگری که مدیرکل کانون در خصوص آن با مربیان مسئول مراکز صحبت کرد؛ سیاست‌های سه گانه کانون و مدیرعامل با عنوان: مرکز محوری- مخاطب محوری و نوجوان محوری بود. وی اشاره داشت: نوجوانان موضوع امروز کانون هستند. بر همین اساس، کلیه سیاست‌ها و برنامه ریزی استان و مراکز می‌بایست بر حول نوجوان محوری و تقویت این حوزه صورت پذیرد.

تاکید بر حلقه‌های میانی و استفاده از ظرفیت گروه‌های و تشکل‌های مردم نهاد و فرهنگی در مراکز از دیگر موارد مورد اشاره فاضلی کبریا در این نشست بود.

وی همچنین از ظرفیت کانون زبان به عنوان دیگر نکات مورد بحث خود یاد کرد و تعامل مسئولان و مربیان کانون پرورش با کانون زبان را در جذب اعضای نوجوان و پایدار سازی اعضا مفید دانست.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران از دیگر نکات مورد توجه مسئولان مراکز را؛  تقویت تعامل و ارتباط با مسئولان شهری و فرمانداران، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و متنفذین شهری و استانی دانست و اظهار داشت:  تقویت این مهم باعث تقویت مراکز فرهنگی هنری خواهد شد.

این مسئول فرهنگی به بحث تولی‌گری کانون در حوزه کودک و نوجوان شهرستان نیز اشاره داشت و یادآور شد: کانون متولی حوزه کودک و نوجوان است و بر همین اساس، کلیه امور این حوزه توسط کانون می‌تواند مدیریت و اجرا شود.

اهمیت تبلیغات و اطلاع رسانی برنامه‌های مراکز به جامعه و گروه هدف و استفاده  حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و مجازی از دیگر تاکیدهای فاضلی بود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ توفیقات خوبی در کانون داشتیم به راه اندازی مراکز سیار بابلسر، بابل و مرکز نجوم نوشهر، برپایی چندین جشنواره و پویش مردمی، چاپ و نشر کتاب قصه و نشریه تخصصی کانون، برپایی دوره‌های آموزشی کاربردی و مهارتی ویژه مربیان وکارشناسان و مشارکت در برنامه‌های میدانی و شهری و استانی اشاره داشت و در عین حال از تقویت فعالیت‌های علمی در  برنامه سال ۱۴۰۳ کانون مازندران خبر داد و افزود: در کنار فعالیت‌های علمی نجوم، شاهد سایر فعالیت‌های علمی و مورد پسند مخاطب کودک و نوجوان نیز خواهیم بود.   

گفتنی است: این گردهمایی که راستای ارایه برنامه‌های راهبردی این اداره کل در سال ۱۴۰۳ و تشریح برنامه‌یزی استان و مراکز برپا شد، معاونین اداری مالی، فرهنگی و کارشناسان این حوزه، مسئولان:  روابط عمومی، نظارت و ارزیابی، فناوری و حراست به بیان انتظارات و برنامه‌های خود پرداختند و با مسئولان مراکز صحبت کردند.

همچنین مسئولان مراکز نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس ازسوی مدیرکل از مسئولان مراکز فرهنگی هنری تقدیر شد.

رونمایی از کتاب: کوچه‌های کوهستان نوشته سعید عشوریان مسئول مرکز کتالم - تقدیر از گلستان اکبری، همکار پیش‌کسوت و بازنشسته کانون مازندران- تجلیل از میثم متاجی و مژده پاک سرشت از نویسندگان و شاعران حوزه ایثار و شهادت و  تجلیل از برترین‌های مسابقه عکاسی رای خانواده من  ازدیگر  برنامه‌های جنبی این گردهم‌آیی بود.

برای دیدن سایر تصاویر روی همین لینک کلیک کنید 

کودکان و نوجوانان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =