مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان استان تهران برگزار می شود

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تهران روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با حضور۱۰ گروه نمایشی شرکت کننده در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران؛ مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تهران، روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با حضور ۱۰ گروه نمایشی شرکت کننده  برگزار خواهد شد که در آن ۶ گروه نمایشی کانونی و ۴ گروه نمایشی آزاد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

این جشنواره با هدف عمومی سازی و مردمی سازی نمایش در جامعه، فضاسازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی در سال ۱۴۰۲ اعلام شد و و با موضوعات توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد در رده سنی نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۲ سال برگزار می شود.

نمایش های شرکت کننده در دو بخش عروسکی، صحنه‌ای و زنده-‌عروسکی در نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در استان تهران با شعار "این صحنه خانه‌ماست" به رقابت می‌پردازند.

گفتنی است عذرا امامی، ساغر لطفی نژاد و آزاده میربها دواران این مرحله از جشنواره خواهند بود و سه گروه منتخب کانونی و آزاد این جشنواره به مرحله کشوری نوزدهمین جشنواره «هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه خواهند یافت.

همچنین برگزاری کارگاه آموزشی ساخت عروسک های حصیری توسط استاد مسعود ناصری دریایی برای ۱۱ نفر از همکاران استان از برنامه های جانبی این جشنواره استانی می باشد که در مرکز فرهنگی هنری شماره ۴۳ برگزار خواهد شد.

یادآوری می شود اداره کل کانون استان تهران درسال ۱۴۰۱ بیست و دومین جشنواره هنرهای نمایشی استانی خود به عنوان «از نقش تا نمایش» را برگزار کرد و در سال ۱۴۰۳ بیست و سومین دوره مرحله استانی خود را ذیل نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =