بازدید از موزه حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان

همزمان با روز ملی خلیج فارس؛ بازدید از موزه حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان با حضور ۴۰ نفر از اعضای نوباوه(۴تا ۶ سال)مجتمع آفرینش صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ همزمان با روز ملی خلیج فارس؛ بازدید از موزه حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان با حضور ۴۰ نفر از اعضای نوباوه(۴تا ۶ سال)مجتمع آفرینش برگزار شد.

به گفته فاطمه غفاری سروستانی مسئول مجتمع آفرینش این اردوی علمی با هدف فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط‌زیست در بین کودکان خصوصا گروه نوباوه که بیشترین تاثیر را از این برنامه‌ها می‌گیرند؛برگزار شد.

غفاری افزود: اعضا در این موزه با گونه‌های جانوری، گیاهی، سنگ و فسیل آشنا شدند.

بازدید از موزه حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان

مسئول مجتمع آفرینش با اشاره به اینکه این اعضا قبلا آموزش‌های زیست محیطی را در مرکز تخصصی علوم مجتمع آفرینش دریافت کرده‌اند افزود: در واقع این بازدید با هدف تکمیل آموخته‌های قبلی و افزایش آگاهی‌های آنان نسبت به محیط زیست پیرامونشان صورت پذیرفت.

رابط علمی بیان کرد: این موزه در دو طبقه به مساحت ۱۸۵ مترمربع بوده و ۸۳ گونه جانوری اعم از پستاندار و پرنده، چهارگونه انواع ماهی و انواع اسفنج‌ها، مرجان، خارتنان و انواع صدف‌ها و یک اسکلت نهنگ به نمایش گذاشته است.

وی ادامه داد: این موزه‌ دارای ۱۰ دیوراما و ۱۲مینی دیوراما _ ماکت‌های سه بعدی در محفظه‌های شیشه‌ای است.

غفاری گفت: در دیوراماها به معرفی مناطق حفاظت شده گنو، حرا، جزایر فارور، پناهگاه حیات وحش شیدور، اثر طبیعی ملی خرسین، دشت طارم طاشکوئیه، اکوسیستم تالابی ساحل دریا، سواحل مرجانی، زیستگاه خرس سیاه آسیایی و سازه زمین‌شناسی دودکش جن و در مینی دیوراماها انواع پرندگان خشکزی استان پرداخته شد.

بازدید از موزه حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان

مسئول مجتمع آفرینش اظهار داشت یکی از قسمت های مهیج این بازدید دیدن تاکسیدرمی خرس سیاه آسیایی گونه در معرض خطر و نماد استان هرمزگان بود. در این بازدید نعیم اسدی معاون فرهنگی و اجرایی و پرویز امینی نویسنده کودک و نوجوان و مدرس سواد علمی نیز حضور داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =