کد خبر: 339428
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰
صد و پنجاه و هشتمین انجمن نویسندگان نوجوان آفتاب برگزار شد

مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، صد و پنجاه و هشتمین انجمن نویسندگان نوجوان آفتاب را با حضور حسین عباس‌زاده نویسنده و منتقد در اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان، سمیه سلامی‌راد با اعلام این خبر گفت: این نشست که با محوریت نهمین دوره جشنواره "خاتم" بود به صورت حضوری در دفتر استان و همزمان در فضای مجازی برگزار شد.

کارشناس ادبی استان ادامه داد: حسین عباس‌زاده، نویسنده و منتقد ادبی در این نشست ضمن نقد آثار اعضا از بازآفرینی و بایدهای نوشتن برای جشنواره‌ها سخن گفت. این نشست با نقد داستان «قلب اهورامزدا» اثر نسرین همتی‌فرد و داستان «خاتم» اثر باران منفرد همراه بود.  

حسین عباس‌زاده در این نشست یادآور شد: برای ارسال اثر به جشنواره‌ها، اول از همه باید داستان بنویسید. یعنی جدا از موضوعی که جشنواره به آن پرداخته است اثر باید با رعایت عناصر داستانی در جایگاه خودش باشد. پس شرط اول این است که اثر باید داستان باشد و نه خاطره و یا حکایت و ... . همچنین موضوع جشنواره باید در درونمایه و اندیشه داستان، پنهان باشد و غیر مستقیم بیان شود.

نویسنده کتاب «کوه مرگی» ادامه داد: شروع داستان، متفاوت و به اصطلاح لغزنده باشد. آستانه شلوغ و پر شخصیت و دیالوگ... نمی‌تواند مخاطب را درگیر کند. یک شروع خوب و پر قدرت به مخاطب انرژی می‌دهد. به اسم داستان هم توجه کنید. اسم داستان، ویترین است. زبان اثر پاکیزه و با رعایت علایم نگارشی باشد و به اندازه قلم هم در نوشته توجه داشته باشید.

 مدیر جلسات نقد داستان حوزه هنری خراسان رضوی افزود: مکان در داستان نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. چرا که باری از داستان را به دوش می‌کشد. در مکان داستان، به جزئیات نیز توجه داشته باشید و از آن بهره داستانی ببرید. حسین عباس‌زاده همچنین درباره پایانه رضایت بخش در داستان گفتگو کرد.

گفتنی است این نشست با حضور ۱۸ عضو حضوری و مجازی همراه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =