کد خبر: 339508
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
بازدید 26
اجرای برنامه" نشان ماه" به مناسبت هفته هلال احمر

مراکز فرهنگی- هنری کانون استان همدان به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر برنامه‌های متنوع فرهنگی- هنری برای اعضای خود اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، هشتم ماه مه میلادی مصادف با ۱۸ اردیبهشت ماه، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است. این روز سالگرد تولد ژان هانری دونان، پدر انسان‌دوستی مدرن است. از این رو در ایران از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه را به عنوان هفته هلال احمر معرفی می کنند. هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بکارگیری نیروهای متعهد و تربیت انسان‌های فداکار و ایثارگر می‌کوشد که صفیر صلح و دوستی و فرشته نجات مصدومین و گرفتارانی باشد که در شرایط دشوار و ناگوار زندگی در چنگال حوادث گرفتار می‌شوند. یکی از شعارهای اساسی هلال احمر، عمل به جای حرف است. آنها با به خطر انداختن جان و هستی خود، برای نجات انسان در هر نقطه‌ای از جغرافیای عالم تلاش کرده و نسبت به التیام اوضاع جسمانی و روحی آسیب دیدگان از هر طبقه و گروهی اهتمام می‌ورزند. از این رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از دیرباز ارتباطی تنگاتنگ با سازمان هلال احمر برای آموزش به کودکان و نوجوانان خود در مراکز داشته است. حال در این هفته نیز طبق سنوات گذشته نیروهای سازمان به مراکز فرهنگی- هنری همدان رفته و برای بچه‌ها برنامه اجرا کرده‌اند که در این گزارش به آنها اشاره شده است.

اجرای برنامه" نشان ماه" به مناسبت هفته هلال احمر

مرکز فرهنگی- هنری شهر شیرین سو

به مناسبت هفته گرامیداشت هلال احمر برنامه" نشان ماه" در مرکز فرهنگی هنری شیرین سو با همکاری پایگاه هلال احمر شیرین سو برگزار گردید. این برنامه  در قالب طرح ملی کانون- مدرسه و با حضور ۴۵ نفر از دانش آموزان مدرسه ۱۳ آبان شیرین سو اجرا شد. یکی از امدادگران پایگاه هلال احمر این شهر درباره تاریخچه هلال احمر، اهداف و وظایف اعضای این سازمان و همچنین امداد و نجات در زمان حوادث غیر منتظره برای بچه ها سخن گفت. 

وحید صدفی امدادگر هلال احمر در رابطه با معرفی هلال احمر گفت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با نیروهای متعهد و فداکار و ایثارگر در تلاش است تا همیشه صفیر صلح و دوستی و فرشته نجات مصدومین و گرفتارانی که در شرایط دشوار و ناگوار زندگی گرفتار می شوند باشد.

وی در ادامه با تعریف کمک‌های اولیه و امداد و نجات به مصدومین، چند روش کمک به مصدومین در حوادث غیر منتظره، قبل از رسیدن به بیمارستان را بیان کرد. 

وی با بیان این نکته که هر کس در زندگی برای بقای خود و خانواده و همنوعانش نیاز دارد مهارت‌های لازم برای کمک‌های اولیه در شرایط ناگوار را یاد بگیرد خاطرنشان کرد: بطور مثال اگر شما یا دوستانتان در حین بازی یا مدرسه دچار خوریزی دماغ شدید، یا دچار سوختگی و شکستگی دست و پا...شدید باید بدانید تا قبل از رسیدن به بیمارستان به چه نحوی باید رفتار کنید و به یا فرد آسیب دیده کمک کنید.
همچنین در پایان برنامه امدادگر هلال احمر به طور عملی به آموزش کمک‌های اولیه در زمان حادثه پرداخت.

اجرای برنامه" نشان ماه" به مناسبت هفته هلال احمر

مرکز فرهنگی-هنری شماره یک نهاوند

در این مرکز با مشارکت هلال احمر و حضور یکی از کارشناسان هلال احمر برای ۲۳ نفر از دانش آموزان مدرسه شهید رضا احمدوند برنامه برگزار شد. در ابتدا به معرفی این روز و بازگو کردن تاریخچه تاسیس صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر و آشنایی اعضا با این نهاد و خدمات بشر دوستانه آن توسط مسئول مرکز بیان شد. در ادامه مانور زلزله اجرا شد و سپس خوانش دکلمه توسط یکی از اعضا صورت گرفت و اعضا نقاشی با موضوع هلال احمر و صلیب سرخ کشیدند.

اجرای برنامه" نشان ماه" به مناسبت هفته هلال احمر

مرکز فرهنگی- هنری شماره یک همدان

گرامیداشت هفته هلال احمر در این مرکز با آشنا شدن اعضا با روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر و همچنین وظایف هلال احمر برای ۲۰ نفر از اعضای نوجوان از مدرسه امیر طلایی برگزار شد.  پس از معرفی ایام مددکاران هلال احمر مدیریت  بحران زلزله و نکات ضروری درباره مراقبت از خود و اطرافیان  را بیان کردند و در ادامه مانور زلزله اجرا گردید.

اجرای برنامه" نشان ماه" به مناسبت هفته هلال احمر

مرکز فرهنگی- هنری شهر قروه درگزین

آخرین جلسه برنامه ملی کانون- مدرسه با حضور یکی از مربیان جمعیت هلال احمر شهرستان درگزین با آموزش مقابله با مخاطرات طبیعی(طرح ماهر) برای دانش آموزان کلاس پنجم مدرسه فرهنگ شهر قروه برگزار شد.

در این کارگاه علاوه بر بررسی جوانب مختلف برخورد با سیل، زلزله و آتش‌سوزی و نحوه پیشگیری و روش های مدیریت آنها توسط مربی، دانش‌آموزان به خوانش کتاب "دعاهایی برای صلح جهانی" پرداختند. در پایان از این مربی فعال بعنوان نماینده هلال احمر شهرستان درگزین تقدیر شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =