مضامین انسانی و اخلاقی شاهنامه در کانون بررسی شد

آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با حضور شاهنامه پژوهان و شاهنامه خوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان، در روز بزرگداشت حکیم فرزانه ابوالقاسم فردوسی همایش ادبی «حکیم سخن»، باحضور فعالان حوزه کودک ونوجوان، اعضا و مربیان کانون و مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان به همراه کارشناسان استان، جمعی از مسئولان، اساتید دانشگاه،  شاهنامه پژوهان و شاهنامه خوانان در مراکز دورود، الیگودرز برگزار شد.
رضا داوری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان ضمن حضور در این برنامه ها در مورد جایگاه شاهنامه در ادبیات فارسی، شخصیت های شاهنامه در فرهنگ ایرانی سخنانی را مطرح کرد.
وی به پژوهش با موضوع شاهنامه با حضور و مشارکت نوجوانان در مراکز را یکی از فعالیت های جذاب و تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: با این فعالیت مضامین انسانی و اخلاقی شاهنامه به کودکان ونوجوانان منتقل می شود.
وی بیان داشت: در روز بزرگداشت حکیم فرزانه ابوالقاسم فردوسی مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مضامین انسانی، اخلاقی شاهنامه، جایگاه زن و زنان تاثیرگذار، خرد و خردگرایی و شخصیت های شاهنامه را برای اعضا تشریح کردند.
در پایان برنامه نوجوانان حاضر در برنامه نقالی و شاهنامه خوانی کردند و از آن ها  با اهدای هدایایی تقدیر شد
در ویژه برنامه های ادبی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی اساتید حاضر به فوایای علمی، اخلاقی و خردگرایی که در شاهنامه، اسطوره های شاهنامه که نماد صداقت، قداست، مهدویت و خردگرایی هستند، مباحثی را مطرح کردند.  
براساس این خبر: نقالی و شاهنامه خوانی کودکان و نوجوانان عضو کانون، اجرای موسیقی سنتی شعرخوانی در پایان برنامه از شاهنامه خوانان و شاهنامه پژوهان دعوت شده تقدیر به عمل آمد.
همچنین ویژه برنامه بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک و دو شهرستان الشتر و ازنا نیز به اجرا درآمد.
در پایان این برنامه ها از اعضای شاهنامه خوان، نقال و فعال در زمینه پژوهش تجلیل شد.

مضامین انسانی و اخلاقی شاهنامه در کانون بررسی شد

آیین بزرگداشت حکیم فرزانه ابوالقاسم فردوسی  در مرکز فرهنگی هنری الیگودرز

مضامین انسانی و اخلاقی شاهنامه در کانون بررسی شد

آیین بزرگداشت حکیم فرزانه ابوالقاسم فردوسی  در مرکز فرهنگی هنری دورود

مضامین انسانی و اخلاقی شاهنامه در کانون بررسی شد

آیین بزرگداشت حکیم فرزانه ابوالقاسم فردوسی  در مرکز فرهنگی هنری ازنا

مضامین انسانی و اخلاقی شاهنامه در کانون بررسی شد

آیین بزرگداشت حکیم فرزانه ابوالقاسم فردوسی  در مرکز فرهنگی هنری شماره یک الشتر

مضامین انسانی و اخلاقی شاهنامه در کانون بررسی شد

آیین بزرگداشت حکیم فرزانه ابوالقاسم فردوسی  در مرکز فرهنگی هنری شماره دو الشتر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =