جلسه ی بررسی راه های توسعه و ترویج قصه گویی برگزار شد

با حضور جمعی از صاحب نظران و همزمان با سراسر کشور جلسه ی تخصصی راه های توسعه و ترویج قصه گویی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، اولین جلسه ی توسعه و ترویج قصه گویی همزمان با سراسر کشور و با حضور مدیر کل کانون استان، معاون اداری مالی، مسئول حراست،کارشناس فرهنگی و جمعی از مربیان، هنرمندان و صاحب نظران قصه گویی به میزبانی سالن شهید حمید ثانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

جلسه ی بررسی راه های توسعه و ترویج قصه گویی برگزار شد

در ابتدای این نشست زهرا آب سوران با اشاره به ثبت ملی قصه گویی گفت: خوشبختانه با تلاش های کانون پرورش فکری قصه گویی به عنوان یک میراث نا ملموس و اقدامات پاسدارانه قصه گویی ملی ایرانی به ثبت رسیده است.

ایشان با اشاره به جشنواره های قصه گویی گفت: قصه گویی به عنوان یک هنر نا ملموس همواره از بدو تولد و به شکل های متفاوتی با انسان همراه بوده، امروز گرد هم جمع شدیم تا راه های توسعه و ترویج قصه گویی و رفع چالش های موجود و کشف ظرفیت های پنهان قصه گویی در استان را مورد نقد و بررسی قرار بدهبم.

وی ادامه داد: کانون استان در قصه گویی در دوره های گذشته اقدامات بسیار خوب و سازنده ای داشته است.

آب سوران بیان کرد: استان آذربایجان غربی به لحاظ سابقه ی تاریخی و حضور اقوام و ادیان مختلف در این استان دارای ظرفیت فوق العاده ای از بعد فرهنگی و هنری است که میتوانیم با زبان قصه این ظرفیت های را در کل کشور بشناسانیم.

در ادامه ی جلسه، حاضران در جلسه پیشنهادات خود را ارائه دادند که احداث خانه ی قصه ، برگزاری لیگ قصه گویی ، اجرای تونل قصه گویی ، تولیدات محتوایی بر بستر فضای مجازی برای قصه گویی و اجرای زنگ قصه گویی در مدارس بخشی از پیشنهاداتی بود که در این جلسه مطرح شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =