گرامی‌داشت روز ادبیات کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

به مناسبت ۱۸ تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین چند ویژه برنامه اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان قزوین روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی و هنری استان با اجرای چند ویژه برنامه همراه بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون قزوین به این مناسبت ویژه برنامه‌ای با حضور ۴۵ عضو کودک و نوجوان برگزار کرد.

این ویژه برنامه شامل فعالیت‌های معرفی ایام، پیشینه نامگذاری، معرفی آثار و اثرگذاری مهدی آذریزدی در عرصه ادبیات کودک، قصه گویی عضو از قصه‌های آذریزدی و در پایان کارگاه نقاشی با موضوع داستان قصه گویی عضو مرکز بود.

مرکز فرهنگی و هنری کانون بویین زهرا به این مناسبت فعالیت قصه‌گویی «ماجرای زندگی مرحوم استاد آذر یزدی»، معرفی شخصیت، کارگاه شعر و نوشتن خلاق با محتوای داستان کتاب «مدادی که گم شده تا خودش را پیدا کند» (با هدف افزایش خودباوری و جرات ورزی در نوشتن) و برپایی کارگاه حال خوش زندگی با محتوای جرات ورزی در نوشتن را با حضور 45 عضو و شماری از والدین آنها اجرا کرد.

مرکز فرهنگی هنری کانون ضیاآباد به این مناسبت با حضور کودکان و نوجوانان و والدین فعالیتهای متنوعی از جمله معرفی شخصیت آذر یزدی، قصه گویی و معرفی کتاب را انجام داد.

مرکز فرهنگی وهنری شماره دو کانون تاکستان به این مناسبت ویژه برنامه ای با حضور 15 عضو کودک و نوجوان دختر برگزار کرد.

معرفی شخصیت مهدی آذر یزدی در قالب طرح دیواری،  معرفی و قصه گویی از کتاب "قصه های خوب برای بچه‌های خوب"، نمایش پویانمایی از آثار آذر یزدی، کارگاه کاردستی ساخت کتابچه های کوچک ونوشتن خلاق با موضوع  کتاب و نصب آن بر روی پانل از جمله فعالیت‌های این برنامه بود.

مرکز فرهنگی هنری شماره سه استان به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با دعوت از دو نویسنده و شاعر کانونی کارشناس مسئول کانون استان(مهدی مردانی) و کارشناس ادبی (بتول پورشیخ) نشست بررسی آثار کتاب "ماهی جان" و"مرداب عنکبوت" را همراه با پرسش و پاسخ برگزار کرد.

بررسی اجمالی ادبیات کودک توسط مهمانان برنامه و نمایش پویانمایی، معرفی کتاب و معرفی نویسنده "زهره پریرخ" و"مهدی آذر یزدی" و کارگاه ادبی از جمله بخش‌های این برنامه بود که برای سی عضو مرکز اجرا شد.

در مرکز فرهنگی هنری کانون آوج نیز یک کارگاه نقاشی به مناسبت روز قلم و یک نشست ادبی به مناسبت روز ادبیات کوک ونوجوان برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =