به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، دکتر باقرزاده مدرس این کارگاه با تأکید بر اهمیت تحول سبک زندگی آموزشی بر پایه حل مسئله گفت: «یادگیری زمانی اثربخش خواهد بود که دانشآموزان بتوانند علاوه بر حفظ مطالب، شیوههای خلاقانهای برای درک و بهخاطرسپاری دانش بیاموزند. شناخت تمایز درسها، نوآوری در روش مطالعه، آشنایی با کارکرد حافظه، نحوه صحیح برنامهریزی و ارتقای توانایی تحلیل، از مؤلفههای کلیدی در مسیر یادگیری خلاق است.»
وی همچنین به ضرورت پرورش مهارتهای شناختی و تفکر تحلیلی در دانشآموزان اشاره کرد و یادآور شد: «مدرسه و کانون فرهنگی و هنری میتوانند با همکاری مشترک، شرایطی فراهم آورند که نوجوانان علاوه بر موفقیت تحصیلی، توانمندیهای فردی و اجتماعی خود را نیز ارتقا دهند.»
در ادامه این برنامه، فاطمه نعمتی سارخانلو، مسئول مرکز فرهنگی و هنری کانون رامسر، با قدردانی از همراهی مدرسه امام علی(ع) در اجرای طرحهای مشترک گفت: «همافزایی مدرسه و کانون نقش مؤثری در شکوفایی استعدادهای دانشآموزان دارد و تلاش ما این است که چنین برنامههایی به صورت مستمر ادامه پیدا کند.»
این کارگاه با استقبال خوب دانشآموزان همراه بود و شرکتکنندگان ضمن آشنایی با شیوههای نوین مطالعه و یادگیری، تجربیات خود را در فضای گفتوگویی و تعاملی با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.