به گزارش روابطعمومی ادارهکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در ۲۷ آبان ۱۴۰۴، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی جلسه مشورتی طرح نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان (نماد) با حضور مدیران مدارس ناحیه سه شیراز، مربیان مجری طرح، کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نمایندگان آموزش و پرورش، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شمارهدو شیراز برگزار شد.
در این نشست که با هدف هماهنگی بیشتر برای اجرای مؤثر برنامه ملی نماد در مدارس برگزار شد؛ درباره محورهای مختلفی همچون شیوه اجرای طرح در مدارس، اهداف کانون در مشارکت با برنامه ملی نماد، نقش مربیان کانون در فرآیند اجرا، نحوه حضور آنان در مدارس، و چگونگی همکاری میان دستگاهها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
در ادامه جلسه، اعظم ایزدی کارشناس آموزش کانون و رابط دستگاه در برنامه ملی نماد، با اشاره به گستره فعالیتهای کانون در حوزه پیشگیری و توانمندسازی دانشآموزان، گفت: کانون پرورش فکری با پشتوانه سالها تجربه فعالیت مستقیم با کودکان و نوجوانان، میتواند در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نقش مهمی ایفا کند. حضور مربیان کانون در مدارس فقط یک همکاری اداری نیست؛ بلکه فرصتی است برای ایجاد ارتباط مؤثر با دانشآموزان، استفاده از هنر و ادبیات برای ارتقاء مهارتهای زندگی، و کمک به ایجاد محیطی امنتر و امیدبخشتر در مدارس. ما تلاش میکنیم میان برنامههای کانون و نیازهای مدارس پیوندی واقعی برقرار کنیم.
در بخش دیگری از جلسه، محمد علی دهقانیان به عنوان مسئول دبیرخانه برنامه ملی نماد در کانون فارس، بر ضرورت همافزایی بین دستگاهی و نگاه واحد به مسئله پیشگیری تأکید کرد و گفت: برنامه ملی نماد زمانی به نتیجه میرسد که همه نهادها در کنار هم و با فهم مشترک از نیازها و چالشها حرکت کنند. نقش کانون در این مسیر بسیار ارزشمند است، زیرا مربیان این مجموعه توانایی ویژهای در برقراری ارتباط با دانشآموزان دارند. ما از حضور مربیان کانون در مدارس استقبال میکنیم؛ و امیدواریم با همکاری مستمر، بتوانیم فضایی ایجاد کنیم که در آن نیازهای روانی، اجتماعی و تربیتی دانشآموزان به موقع شناسایی و پیگیری شود.
در پایان جلسه، مدیران مدارس نیز دیدگاههای خود را درباره بهتر شدن روند اجرای طرح بیان کردند؛ و پیشنهاداتی برای افزایش اثربخشی برنامهها ارائه شد.
همچنین مقرر شد برنامه زمانبندی حضور مربیان کانون در مدارس ناحیه سه نهایی و به مدارس ابلاغ شود.
این نشست در فضایی تعاملی برگزار شد؛ و شرکتکنندگان بر ادامه جلسات مشترک و تقویت ارتباط میان دستگاهها برای تحقق اهداف برنامه ملی نماد تأکید کردند.

