کد خبر: 365943
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۶
بازدید 7
کلاس آموزش قرآن با اشاره در مرکز صدرا با استقبال کودکان برگزار شد

کلاس آموزش قرآن با اشاره ویژه کودکان و نوجوانان، در مرکز فرهنگی صدرا و با حمایت یکی از خیرین برگزار شد؛ نشستی که با ارائه ترکیبی از قصه، شعر، حرکت و فعالیت عملی، رویکردی چندحسی و علمی را برای تقویت یادگیری مفاهیم قرآنی دنبال کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در ۱۷ آذر ۱۴۰۴، کلاس آموزش قرآن با اشاره ویژه کودکان و نوجوانان به مربی گری اعظم اسدی‌زاده مدرس دوره‌های قرآن با اشاره، در در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز فرهنگی صدرا برگزار شد؛ جلسه‌ای که در ادامه برنامه‌های آموزشی فصل جاری و با حمایت مالی یکی از خیرین اجرا شد.

این دوره با هدف ارتقاء سواد قرآنی و تقویت مهارت‌های حرکتی ـ شناختی فراگیران و ارتباط با دانش‌آموزان ناشنوا طراحی شد؛ و حضور فعال اعضاء، جلسه را با استقبال قابل توجه همراه کرد.

در ابتدای برنامه، بخش آشنایی شرکت‌کنندگان انجام شد؛ تا زمینه برای ایجاد ارتباط مؤثر و شکل‌گیری فضای صمیمی فراهم شود؛ اقدامی که  نقش مهمی در افزایش مشارکت کودکان در ادامه جلسه داشت.

در ادامه، آموزش شناخت دست راست و نام‌گذاری انگشت‌ها ارائه شد؛ محوری که با هدف تقویت درک حرکتی و ایجاد مقدمه‌ای ساختاری برای یادگیری اشاره‌ای آیات قرآن دنبال شد.

بخش بعدی، آموزش شعر دست راست بود؛ که با بهره‌گیری از ترکیب حرکت و ریتم، یادگیری را برای کودکان جذاب‌تر کرد. سپس مربی با اجرای قصه‌گویی مرتبط با آیه جلسه تلاش کرد مفاهیم دینی را در قالب روایت برای مخاطبان قابل‌لمس‌تر و قابل‌فهم‌تر کند.

پس از آن، شرکت‌کنندگان با آیه «شروع هر کاری» آشنا شدند؛ و هم‌زمان معنا و اشاره مرتبط با آن را تمرین کردند؛ بخشی که بر اساس اهداف آموزشی، بر یادگیری چندحسی و تثبیت معنایی آیه استوار بود.

همچنین، آموزش شعر دعا با هدف افزایش ارتباط عاطفی مخاطبان با مفاهیم معنوی ارائه شد. در بخش پایانی جلسه، فعالیت عملی رسم و رنگ‌آمیزی تصویر دست راست انجام شد؛ تا کودکان ضمن تقویت دقت و مهارت‌های هنری، ارتباط بهتری با مبانی آموزشی کسب‌شده برقرار کنند.

زهرا کاظمی، مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز صدرا، با اشاره به رویکرد علمی این دوره گفت:
هدف ما تنها آموزش متن آیات نیست؛ تلاش می‌کنیم کودکان با تلفیق حرکت، شعر، قصه و تجربه عملی، یادگیری عمیق‌تری را تجربه کنند. روش اشاره‌ای، به‌ویژه برای گروه‌های سنی پایین، کمک می‌کند که معنا، صوت و حرکت هم‌زمان در ذهن آنان ثبت شود؛ و این شیوه از نظر روان‌شناختی، اثربخشی بیشتری در یادگیری دارد. همچنین راحت تر می‌توانند با افراد ناشنوا ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: استمرار این دوره و ترکیب آن با فعالیت‌های هنری و روایت‌محور، می‌تواند نقش مهمی در افزایش علاقه کودکان به قرآن و مفاهیم اخلاقی داشته باشد.


کاظمی در پایان گفت: دوره آموزش قرآن با اشاره در هفته‌های پیش‌رو ادامه خواهد داشت؛ و برنامه‌های تکمیلی دیگری نیز در تقویم آموزشی مرکز قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha