به گزارش روابط عمومی ادارهکل کانون پرورش فکری استان همدان، همزمان با برگزاری دومین دوره تربیت مربی کانون در شهرستان نهاوند، پوستر «جشنواره رویش» با حضور علیرضا نثاری، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و میلاد مرادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان رونمایی شد.

این مراسم که در مرکز فرهنگی-هنری شماره یک نهاوند برگزار شد، میزبان ۱۱۰ نفر از مربیان پیشدبستانی این شهرستان بود که این مربیان در یک دوره آموزشی یکهفتهای با سرفصلهایی نظیر کاردستی و نمایش خلاق، قصهگویی، اریگامی و بازیهای خلاقانه شرکت کردهاند.

نثاری: معلمان، اصلیترین سرمایه انسانی کشور هستند
علیرضا نثاری، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، ضمن بازدید از این دوره آموزشی و گفتگو با مربیان، با بیان اینکه تمامی سرمایههای انسانی کشور از مسیر مربیان و معلمان عبور میکند، اظهار کرد: این ظرفیت عظیم انسانی نباید نادیده گرفته شود. بنده در جلسات و صحن علنی مجلس بارها پیگیر رفع مشکلات و چالشهای معلمان بودهام.
وی با اشاره به پیگیریهای صورتگرفته برای تعیین تکلیف وضعیت استخدامی مربیان پیشدبستانی بهعنوان یکی از اولویتهای اصلی مجلس، افزود: با تعاملات انجام شده با وزیر آموزش و پرورش، امیدواریم با دستهبندی بر اساس شاخصهایی نظیر مدرک تحصیلی، تاهل و سابقه تدریس، به نتیجه مطلوبی در این حوزه دست یابیم.

نثاری در ادامه، فعالیتهای کانون پرورش فکری را تکمیلکننده فرآیندهای آموزشی مدارس دانست و تصریح کرد: کانون بسترساز رشد فکری کودکان است و باید همافزایی حداکثری میان مربیان کانون و معلمان آموزش و پرورش ایجاد شود. همچنین با توجه به ظرفیت بالای نهاوند به عنوان سومین شهر گسترده استان، توسعه زیرساختهای فیزیکی و جذب نیروی انسانی در کانون این شهرستان را با جدیت دنبال میکنیم.

مرادی: تمرکززدایی از مرکز استان و تقویت مهارت مربیان
میلاد مرادی، مدیرکل کانون پرورش فکری استان همدان نیز در این همایش با اشاره به هدف برگزاری این دوره گفت: راهبرد اصلی ما تمرکززدایی از مرکز استان و تقویت توانمندی مربیان در شهرستانهاست تا با آمادگی کامل به استقبال سال تحصیلی جدید بروند.
وی در ادامه با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اولویت اصلی فعالیتهای کانون است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۷۵۰۰ جلد کتاب در مراکز فرهنگی-هنری شهرستان نهاوند توزیع شده است و امیدواریم با استمرار این دورهها، شاهد ارتقای کیفی فعالیتهای تربیتی در سطح شهرستان باشیم.

