قصه گویی موثرترین روش تعلیم و تربیت است

مدیر کانون پرورش فکری خراسان شمالی قصه گویی را بهترین روش تعلیم تربیت در کودکان ونوجوانان عنوان کرد .

به گزارش روابط عمومی و کمیته اطلاع رسانی جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی،سید علی ارکانی فر در گفتگوی با روابط عمومی کانون پرورش فکری مازندران گفت: یکی از موثر ترین روش در تعلیم تربیت بکار گیری روش های غیر مستقیم تعلیم و تربیت است و قصه گویی بهترین ابزار برای انتقال پیام تربیتی به کودکان ونوجوانان است که باید مورد توجه جدی مربیان کانونی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی می تواند نقش موثری در این خصوص داشته باشد افزود: جشنواره های 8 گانه رضوی که در کانون پرورش فکری اجرا می گردد می تواند کودکان ونوجوانان را با آموزه های دینی و اخلاقی آشنا نماید و وجود مبارک امام رضا(ع) و معارف رضوی بهترین الگویی است که در این خصوص می تواند موثر واقع شود.
مدیر کانون خراسان شمالی تصریح کرد، یکی از مهمترین برکات وآ ثاری که جشنواره های رضوی می تواند در کانون ایجاد نماید ایجاد روحیه مطالعه و تحقیق پژوهش است که در نهایت منجر به تولید اثر خواهد شد، البته مسئله اساسی اینجاست که هدف واقعی از شرکت در این جشنواره‌ها آشنایی با معارف رضوی و الگو سازی آن است .
ارکانی فر با همیت قائل شدن برای قصه گویی به عنوان ابزار تربیتی اضافه کرد،  در گذشته پدران و مادران ما با بیان قصه های دینی و اخلاقی،  مکارم و معارف اخلاقی را به نسل کودک ونوجوان آموزش می دادند و با بازگویی این قصه ها به تکوین شخصیت فرزندان خود می پرداختند.
وی در پاسخ سوالی در خصوص کیفی سازی جشنواره گفت: باید جشنواره قصه گویی را در طول سال حفظ کردبه طوری که ما حصل این جشنواره باید طی فعالیت یکساله نتیجه دهد.
این مدیر کانونی از تقدیر کلیه شرکت کنندگان در جشنواره به عنوان یکی دیگر از عوامل رشد کیفی و معنوی جشنواره یاد کرد و ادامه داد، عمده شرکت کنندگان جشنواره قصه گویی رضوی کودکان ونوجوانان هستند که تقدیر و تشویق آنان می تواند به ایجاد انگیزه جهت ترغیب آنان به مطالعه بیشتر و شرکت موثر تر در جشنواره بیانجامد.
این مسوول فرهنگی تاکید کرد، باید کاری کنیم تا سخنان و معارف ائمه معصومین (ع) در ذهن و جان کودکان ونوجوانان ما ثبت شود و معیار رفتاری آنان گردد که اینگونه آنان را بیمه کرده ایم به طوری که در رشد و ایجاد آینده ای مطلوب برای آنان موثر واقع شده ایم .
ارکانی فر با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در کانون خراسان شمالی افزود:فضا سازی و بستر سازی مناسبی در استان صورت گرفته است و مربیان شرایط لازم را آماده کرده اند تا با آماده سازی و تمرین اعضا بتوان شاهد حضور کیفی و کمی این استان در جشنواره بین المللی قصه گویی و سایر جشنواره های رضوی بود.
مدیر کانون پرورش فکری خراسان شمالی در خصوص سایر فعالیت های جشنواره قصه گویی رضوی در این استان خاطر نشان کرد: در اواسط مرداد جشنواره ای در سطح شهرستانی برگزار می گردد و آثار منتخب قصه گویی به کانون استان ارایه می گردد تا انشاالله به دبیرخانه جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی در مازندران ارسال گردد.